BARTOŇOVÁ, Miroslava. Profesní orientace žáků se specifickými poruchami učení – závěry z výzkumného šetření. (Professional Assesment for Pupils with Specific Learning Disabilities – Conclusions from the Research). In FRIEDMANN Z. (et al.) Profesní orientace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a jejich uplatnění na trhu práce. Professional Assesment to Students the with Special Education Need and thein Success at the Job Market. MSD. Brno: Masarykova univerzita, 2011, p. 155-166, 11 pp. ISBN 978-80-210-5602-2.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Profesní orientace žáků se specifickými poruchami učení – závěry z výzkumného šetření.
Name (in English) Professional Assesment for Pupils with Specific Learning Disabilities – Conclusions from the Research
Authors BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition MSD. Brno, FRIEDMANN Z. (et al.) Profesní orientace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a jejich uplatnění na trhu práce. Professional Assesment to Students the with Special Education Need and thein Success at the Job Market, p. 155-166, 11 pp. 2011.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/11:00055308
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-5602-2
Keywords (in Czech) žáci se speciálními vzdělávacími potřebami střední škola profesní orientace výchovný poradce strategie a přístupy
Keywords in English Pupils with Special Needs Secondary School Professional Counseling Education Advisor Strategies and Approaches
Tags Reviewed
Changed by Changed by: prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D., učo 5643. Changed: 2/3/2014 21:40.
Abstract
Profesní poradenství můžeme charakterizovat jako systém poradenských služeb k volbě povolání, k volbě optimální vzdělávací a profesní dráhy v průběhu celého života. U žáků se specifickými poruchami učení hraje profesní orientace důležitou úlohu v následném výběru střední školy. Faktory, které ovlivňují volbu profese, jsou popsány v prezentované kapitole. Jedná se o dílčí výzkumné šetření realizované v rámci výzkumného záměru Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání.
Abstract (in English)
Professional counseling can be characterized as a system of advisory services, career choice, the choice of optimal educational and career throughout life. For pupils with specific learning disabilities professional orientation plays an important role in the subsequent selection of high school. Factors that influence the choice of profession are described in chapter presented. It is a partial research carried out in the framework of the research project Special Needs of Pupils in the Context of the Framework Educational Programme for Basic Education.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 12/6/2024 03:25