C 2012

Language, Humour, and the Media

ERMIDA, Isabel and Jan CHOVANEC

Basic information

Original name

Language, Humour, and the Media

Name in Czech

Jazyk, humor a média

Authors

ERMIDA, Isabel and Jan CHOVANEC

Edition

1. vyd. Newcastle upon Tyne, Chovanec, Jan and Isabel Ermida (eds.) Language and Humour in the Media, p. 1-8, 8 pp. 2012

Publisher

Cambridge Scholars Publishing

Other information

Language

English

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

Literature, mass media, audio-visual activities

Country of publisher

United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

References:

Organization unit

Faculty of Arts

ISBN

1-4438-3894-2

Keywords (in Czech)

humor; teorie humoru

Keywords in English

humour; humour theories

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 25/2/2013 12:41, prof. Mgr. Jan Chovanec, Ph.D.

Abstract

V originále

The article provides a theoretical basis for extending the study of humour into mass media domains. It overviews the research questions central to the history of humour studies and addresses the two paradigms around which the linguistics of humour has spun: on the one hand, structurally-oriented approaches and, on the other, interactional and pragmatic ones.

In Czech

Článek je teoretickým úvodem ke studiu humoru v masmediálních kontextech. Text podává přehled otázek, kterými se v oblasti humoru zabývali badatelé v minulosti, a rozebírá dvě základní paradigmata, v rámci nichž se v moderní době humor analyzuje, tj. strukturně orientovou a interakčně-pragmatickou analýzu.