Detailed Information on Publication Record
2012
Language, Humour, and the Media
ERMIDA, Isabel and Jan CHOVANECBasic information
Original name
Language, Humour, and the Media
Name in Czech
Jazyk, humor a média
Authors
ERMIDA, Isabel and Jan CHOVANEC
Edition
1. vyd. Newcastle upon Tyne, Chovanec, Jan and Isabel Ermida (eds.) Language and Humour in the Media, p. 1-8, 8 pp. 2012
Publisher
Cambridge Scholars Publishing
Other information
Language
English
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
Literature, mass media, audio-visual activities
Country of publisher
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
References:
Organization unit
Faculty of Arts
ISBN
1-4438-3894-2
Keywords (in Czech)
humor; teorie humoru
Keywords in English
humour; humour theories
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 25/2/2013 12:41, prof. Mgr. Jan Chovanec, Ph.D.
V originále
The article provides a theoretical basis for extending the study of humour into mass media domains. It overviews the research questions central to the history of humour studies and addresses the two paradigms around which the linguistics of humour has spun: on the one hand, structurally-oriented approaches and, on the other, interactional and pragmatic ones.
In Czech
Článek je teoretickým úvodem ke studiu humoru v masmediálních kontextech. Text podává přehled otázek, kterými se v oblasti humoru zabývali badatelé v minulosti, a rozebírá dvě základní paradigmata, v rámci nichž se v moderní době humor analyzuje, tj. strukturně orientovou a interakčně-pragmatickou analýzu.