D 2011

JAKÉ GARANCE POSKYTUJÍ UČITELÉ NADANÝM ŽÁKŮM NA ZÁKLADNÍCH ŠKOLÁCH

JANDA, Miroslav, Jan ŠŤÁVA and Gabriela VĚCHTOVÁ

Basic information

Original name

JAKÉ GARANCE POSKYTUJÍ UČITELÉ NADANÝM ŽÁKŮM NA ZÁKLADNÍCH ŠKOLÁCH

Name (in English)

WHAT GUARANTEE PROVIDE TEACHERS TO GIFTED PUPILS IN THE ELEMENTARY SCHOOLS

Authors

JANDA, Miroslav (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Jan ŠŤÁVA (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Gabriela VĚCHTOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Brno, Nadaní žáci ve škole, p. 61-72, 12 pp. 2011

Publisher

MU

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

storage medium (CD, DVD, flash disk)

RIV identification code

RIV/00216224:14410/11:00055324

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-5760-9

Keywords (in Czech)

nadaný žák; pedagogika nadaných; vývoj dítěte; výzkum; Pedagogickopsychologická poradna; poznatek; české školy; diagnostika

Keywords in English

talented pupil; science of education for gifted children; child development; research; pedagogicalpsychological advisory service; knowledge; Czech schools; diagnostic

Tags

Reviewed
Změněno: 26/2/2013 19:39, PaedDr. Jan Šťáva, CSc.

Abstract

V originále

Připravenost českých škol na práci s nadanými žáky ve výchovně vzdělávacím procesu přes legislativní podporu není stále v reflektování samotných pedagogů. Článek reaguje na tuto skutečnost a nabízí aktuální pohled na skutečnosti v problematice registrace nadaných žáků a vlastní připravenosti učitelů s těmito jedinci (individualitami) ve škole pracovat.

In English

Readiness of Czech schools to work with talented pupil in the process of education is even still not of legislative support reflected by own teachers. This article is the reaction of the reality and offers current view of the problematic of registration of talented pupil and teacherś readiness to work with these children in school. Readiness of Czech schools to work with talented pupil in the process of education is even still not of legislative support reflected by own teachers. This article is the reaction of the reality and offers current view of the problematic of registration of talented pupil and teacherś readiness to work with these children in school.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education