Detailed Information on Publication Record
2011
JAKÉ GARANCE POSKYTUJÍ UČITELÉ NADANÝM ŽÁKŮM NA ZÁKLADNÍCH ŠKOLÁCH
JANDA, Miroslav, Jan ŠŤÁVA and Gabriela VĚCHTOVÁBasic information
Original name
JAKÉ GARANCE POSKYTUJÍ UČITELÉ NADANÝM ŽÁKŮM NA ZÁKLADNÍCH ŠKOLÁCH
Name (in English)
WHAT GUARANTEE PROVIDE TEACHERS TO GIFTED PUPILS IN THE ELEMENTARY SCHOOLS
Authors
JANDA, Miroslav (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Jan ŠŤÁVA (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Gabriela VĚCHTOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Brno, Nadaní žáci ve škole, p. 61-72, 12 pp. 2011
Publisher
MU
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
storage medium (CD, DVD, flash disk)
RIV identification code
RIV/00216224:14410/11:00055324
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-5760-9
Keywords (in Czech)
nadaný žák; pedagogika nadaných; vývoj dítěte; výzkum; Pedagogickopsychologická poradna; poznatek; české školy; diagnostika
Keywords in English
talented pupil; science of education for gifted children; child development; research; pedagogicalpsychological advisory service; knowledge; Czech schools; diagnostic
Tags
Reviewed
Změněno: 26/2/2013 19:39, PaedDr. Jan Šťáva, CSc.
V originále
Připravenost českých škol na práci s nadanými žáky ve výchovně vzdělávacím procesu přes legislativní podporu není stále v reflektování samotných pedagogů. Článek reaguje na tuto skutečnost a nabízí aktuální pohled na skutečnosti v problematice registrace nadaných žáků a vlastní připravenosti učitelů s těmito jedinci (individualitami) ve škole pracovat.
In English
Readiness of Czech schools to work with talented pupil in the process of education is even still not of legislative support reflected by own teachers. This article is the reaction of the reality and offers current view of the problematic of registration of talented pupil and teacherś readiness to work with these children in school. Readiness of Czech schools to work with talented pupil in the process of education is even still not of legislative support reflected by own teachers. This article is the reaction of the reality and offers current view of the problematic of registration of talented pupil and teacherś readiness to work with these children in school.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|