ŠŤÁVA, Jan. Poradenské kompetence a možnosti sebereflexe učitele vysoké školy (Consulting competencies and the possibility of sebereflexeučitele high school). In Šimoník, O. (ed.). Příprava budoucích učitelů na rozvíjení klíčových kompetencí žáků na jednotlivých úrovních vzdělávání: kooperace, participace, konsekvence. 1. díl. 1.vydání. Brno: MSD Brno, 2011, p. 184-194. ISBN 978-80-210-5561-2.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Poradenské kompetence a možnosti sebereflexe učitele vysoké školy
Name in Czech Poradenské kompetence a možnosti sebereflexe učitele vysoké školy
Name (in English) Consulting competencies and the possibility of sebereflexeučitele high school
Authors ŠŤÁVA, Jan (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1.vydání. Brno, Příprava budoucích učitelů na rozvíjení klíčových kompetencí žáků na jednotlivých úrovních vzdělávání: kooperace, participace, konsekvence. 1. díl. p. 184-194, 11 pp. 2011.
Publisher MSD Brno
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form storage medium (CD, DVD, flash disk)
RIV identification code RIV/00216224:14410/11:00059269
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-5561-2
Keywords (in Czech) Profesionalita vysokoškolského učitele; kompetence; sebereflexe;
Keywords in English university teacher professionalism; competence; selfreflection;
Changed by Changed by: Dana Nesnídalová, učo 831. Changed: 11/4/2013 10:21.
Abstract
Příspěvek se zabývá odpovědností vysokoškolského učitele vzhledem ke společnosti, ukazuje možnosti zvyšování jeho profesionality. Poukazuje na možnosti sebereflexe vycházející ze studentského hodnocení výuky. Možnosti využití sebereflexe v praxi vysokoškolského učitele byly ověřovány výzkumným šetřením.
Abstract (in English)
This paper deals with the university teacher due to the society the possibility of increasing its professionalism. Points to the possibility of selfevaluation based on student learning. Options for the use in practice of higher teacher's self-reflection was verified research investigation.
PrintDisplayed: 27/9/2024 00:57