KLENKOVÁ, Jiřina and Jana MICHLÍČKOVÁ. Využití technických pomůcek v logopedické intervenci u dětí a žáků s narušenou komunikační schopností. (The Use of Technical Aids in Speech Therapy Intervention of Children and Pupils with Impaired Communication Ability.). In KLENKOVÁ, J., VÍTKOVÁ, M. et al. Inkluzivní vzdělávání se zřetelem na věkové skupiny a druhy postižení. Inklusive Education - Provisions for Different Age Groups and Disabilities. Brno: MU, 2011, p. 331-342. ISBN 978-80-210-5731-9.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Využití technických pomůcek v logopedické intervenci u dětí a žáků s narušenou komunikační schopností.
Name (in English) The Use of Technical Aids in Speech Therapy Intervention of Children and Pupils with Impaired Communication Ability.
Authors KLENKOVÁ, Jiřina (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Jana MICHLÍČKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition Brno, KLENKOVÁ, J., VÍTKOVÁ, M. et al. Inkluzivní vzdělávání se zřetelem na věkové skupiny a druhy postižení. Inklusive Education - Provisions for Different Age Groups and Disabilities. p. 331-342, 12 pp. 2011.
Publisher MU
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/11:00055335
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-5731-9
Keywords in English impaired communication ability; cerebral palsy; speech therapy; technical aids;
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D., učo 1372. Changed: 19/2/2013 13:10.
Abstract
V kapitole je prezentován výzkum, který byl zaměřen na využití technických pomůcek v rámci logopedické intervence u dětí a žáků s mozkovou obrnou, u nichž se projevuje i narušení komunikační schopnosti. Cílem výzkumu bylo zjistit možnosti využití technických pomůcek a analyzovat úskalí, která souvisí s využitím pomůcek v mateřských školách a školách základních, ale i ve školských poradenských zařízeních.
Abstract (in English)
This chapter presents the research, which focusses on the use of technical aids in speech therapy intervention of pupils and children with cerebral palsy, which may also reflect the disruption of communication abilities. The goal of this research is to find out the possibilities of usage of technical aids and subsequently analyze difficulties related to utilization of those aids in kindergartens, primary schools and also in school counseling centres.
PrintDisplayed: 12/6/2024 07:46