Detailed Information on Publication Record
2011
Využití technických pomůcek v logopedické intervenci u dětí a žáků s narušenou komunikační schopností.
KLENKOVÁ, Jiřina and Jana MICHLÍČKOVÁBasic information
Original name
Využití technických pomůcek v logopedické intervenci u dětí a žáků s narušenou komunikační schopností.
Name (in English)
The Use of Technical Aids in Speech Therapy Intervention of Children and Pupils with Impaired Communication Ability.
Authors
KLENKOVÁ, Jiřina (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Jana MICHLÍČKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
Brno, KLENKOVÁ, J., VÍTKOVÁ, M. et al. Inkluzivní vzdělávání se zřetelem na věkové skupiny a druhy postižení. Inklusive Education - Provisions for Different Age Groups and Disabilities. p. 331-342, 12 pp. 2011
Publisher
MU
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/11:00055335
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-5731-9
Keywords in English
impaired communication ability; cerebral palsy; speech therapy; technical aids;
Tags
Reviewed
Změněno: 19/2/2013 13:10, doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D.
V originále
V kapitole je prezentován výzkum, který byl zaměřen na využití technických pomůcek v rámci logopedické intervence u dětí a žáků s mozkovou obrnou, u nichž se projevuje i narušení komunikační schopnosti. Cílem výzkumu bylo zjistit možnosti využití technických pomůcek a analyzovat úskalí, která souvisí s využitím pomůcek v mateřských školách a školách základních, ale i ve školských poradenských zařízeních.
In English
This chapter presents the research, which focusses on the use of technical aids in speech therapy intervention of pupils and children with cerebral palsy, which may also reflect the disruption of communication abilities. The goal of this research is to find out the possibilities of usage of technical aids and subsequently analyze difficulties related to utilization of those aids in kindergartens, primary schools and also in school counseling centres.