C 2011

Využití technických pomůcek v logopedické intervenci u dětí a žáků s narušenou komunikační schopností.

KLENKOVÁ, Jiřina and Jana MICHLÍČKOVÁ

Basic information

Original name

Využití technických pomůcek v logopedické intervenci u dětí a žáků s narušenou komunikační schopností.

Name (in English)

The Use of Technical Aids in Speech Therapy Intervention of Children and Pupils with Impaired Communication Ability.

Authors

KLENKOVÁ, Jiřina (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Jana MICHLÍČKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

Brno, KLENKOVÁ, J., VÍTKOVÁ, M. et al. Inkluzivní vzdělávání se zřetelem na věkové skupiny a druhy postižení. Inklusive Education - Provisions for Different Age Groups and Disabilities. p. 331-342, 12 pp. 2011

Publisher

MU

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14410/11:00055335

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-5731-9

Keywords in English

impaired communication ability; cerebral palsy; speech therapy; technical aids;

Tags

Reviewed
Změněno: 19/2/2013 13:10, doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D.

Abstract

V originále

V kapitole je prezentován výzkum, který byl zaměřen na využití technických pomůcek v rámci logopedické intervence u dětí a žáků s mozkovou obrnou, u nichž se projevuje i narušení komunikační schopnosti. Cílem výzkumu bylo zjistit možnosti využití technických pomůcek a analyzovat úskalí, která souvisí s využitím pomůcek v mateřských školách a školách základních, ale i ve školských poradenských zařízeních.

In English

This chapter presents the research, which focusses on the use of technical aids in speech therapy intervention of pupils and children with cerebral palsy, which may also reflect the disruption of communication abilities. The goal of this research is to find out the possibilities of usage of technical aids and subsequently analyze difficulties related to utilization of those aids in kindergartens, primary schools and also in school counseling centres.