KLENKOVÁ, Jiřina. Zjišťování lexikální a morfologicko-syntaktické jazykové roviny u dětí v rámci speciálněpedagogické diagnostiky. (Special Educational Diagnostics of Lexical and Morphosyntactic Language Levels in Children.). In OPATŘILOVÁ, D. et al. Vzdělávání žáků se zdravotním postižením a zdravotním znevýhodněním. Education of Students with Disabilities nad Health Disadvantages. Brno: Paido, 2011, p. 217-226. ISBN 978-80-7315-219-2.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Zjišťování lexikální a morfologicko-syntaktické jazykové roviny u dětí v rámci speciálněpedagogické diagnostiky.
Name (in English) Special Educational Diagnostics of Lexical and Morphosyntactic Language Levels in Children.
Authors KLENKOVÁ, Jiřina (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Brno, OPATŘILOVÁ, D. et al. Vzdělávání žáků se zdravotním postižením a zdravotním znevýhodněním. Education of Students with Disabilities nad Health Disadvantages. p. 217-226, 10 pp. 2011.
Publisher Paido
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/11:00055336
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7315-219-2
Keywords in English preschool age; impaired communication ability; special pedagogical diagnostics; speech therapy diagnostics; language lexical components; morphology; syntax
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D., učo 1372. Changed: 19/2/2013 13:12.
Abstract
V kapitole je prezentován výzkum, který byl realizován u dětí před nástupem do školy s cílem zjistit, jak je rozvinuta jejich slovní zásoba, morfologie a syntax. Výzkumná šetření proběhla u dětí s narušenou komunikační schopností, které jsou zařazeny do logopedických tříd mateřských škol, kontrolní skupinou byly intaktní děti předškolního věku z běžných mateřských škol.
Abstract (in English)
This chapter presents the research conducted in the group of pre-school children. The aim was assess the actual level of their vocabulary, morphology and syntax. The survey was conducted in children with impaired communication ability placed in speech therapy classesin pre-schools. The control constituted of preschool children educated in mainstream pre-schools.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 7/6/2024 18:53