Detailed Information on Publication Record
2011
Zjišťování lexikální a morfologicko-syntaktické jazykové roviny u dětí v rámci speciálněpedagogické diagnostiky.
KLENKOVÁ, JiřinaBasic information
Original name
Zjišťování lexikální a morfologicko-syntaktické jazykové roviny u dětí v rámci speciálněpedagogické diagnostiky.
Name (in English)
Special Educational Diagnostics of Lexical and Morphosyntactic Language Levels in Children.
Authors
KLENKOVÁ, Jiřina (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Brno, OPATŘILOVÁ, D. et al. Vzdělávání žáků se zdravotním postižením a zdravotním znevýhodněním. Education of Students with Disabilities nad Health Disadvantages. p. 217-226, 10 pp. 2011
Publisher
Paido
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/11:00055336
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-7315-219-2
Keywords in English
preschool age; impaired communication ability; special pedagogical diagnostics; speech therapy diagnostics; language lexical components; morphology; syntax
Tags
Reviewed
Změněno: 19/2/2013 13:12, doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D.
V originále
V kapitole je prezentován výzkum, který byl realizován u dětí před nástupem do školy s cílem zjistit, jak je rozvinuta jejich slovní zásoba, morfologie a syntax. Výzkumná šetření proběhla u dětí s narušenou komunikační schopností, které jsou zařazeny do logopedických tříd mateřských škol, kontrolní skupinou byly intaktní děti předškolního věku z běžných mateřských škol.
In English
This chapter presents the research conducted in the group of pre-school children. The aim was assess the actual level of their vocabulary, morphology and syntax. The survey was conducted in children with impaired communication ability placed in speech therapy classesin pre-schools. The control constituted of preschool children educated in mainstream pre-schools.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|