PAVLOVSKÁ, Marie and Petra RÖDEROVÁ. Odlišnost v kolektivu jako součást práce pedagoga na základní škole (Diversity at School in a Work of Primary School Teachers). In Opatřilová, D. et al. Vzdělávání žáků se zdravotním postižením a zdravotním znevýhodněním. Education of Students with Disabilities and Health Disadvantage. 1st ed. Brno: MU, 2011, p. 155-167, 12 pp. ISBN 978-80-7315-219-2.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Odlišnost v kolektivu jako součást práce pedagoga na základní škole
Name in Czech Odlišnost v kolektivu jako součást práce pedagoga na základní škole
Name (in English) Diversity at School in a Work of Primary School Teachers
Authors PAVLOVSKÁ, Marie (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Petra RÖDEROVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, Opatřilová, D. et al. Vzdělávání žáků se zdravotním postižením a zdravotním znevýhodněním. Education of Students with Disabilities and Health Disadvantage. p. 155-167, 12 pp. 2011.
Publisher MU
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/11:00055356
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7315-219-2
Keywords (in Czech) odlišnost speciální vzdělávací potřeby postižení znevýhodnění integrace inkluze dramatická výchova
Keywords in English : diversity special educational needs disability disadvantage integration inclusion drama education
Changed by Changed by: PaedDr. Marie Pavlovská, Ph.D., učo 651. Changed: 21/3/2012 08:38.
Abstract
Příspěvek prezentuje navazující výzkumné šetření, které se týká současného stavu práce pedagogů s odlišností v běžných školách. Výzkumné šetření podalo informace o znalostech pedagogů v oblasti her a aktivit, které umožňují žákům pochopit individuální odlišnosti, o znalostech metod při práci s odlišností apod.
Abstract (in English)
The article presents information from following research, which focuses on present situation in mainstream schools, how teachers deal and work with diversity at school. The research focused on knowledge of activities and methods, which help them to solve demanding situations in the classroom.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 1/10/2024 03:32