Detailed Information on Publication Record
2011
Odlišnost v kolektivu jako součást práce pedagoga na základní škole
PAVLOVSKÁ, Marie and Petra RÖDEROVÁBasic information
Original name
Odlišnost v kolektivu jako součást práce pedagoga na základní škole
Name in Czech
Odlišnost v kolektivu jako součást práce pedagoga na základní škole
Name (in English)
Diversity at School in a Work of Primary School Teachers
Authors
PAVLOVSKÁ, Marie (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Petra RÖDEROVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Brno, Opatřilová, D. et al. Vzdělávání žáků se zdravotním postižením a zdravotním znevýhodněním. Education of Students with Disabilities and Health Disadvantage. p. 155-167, 12 pp. 2011
Publisher
MU
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/11:00055356
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-7315-219-2
Keywords (in Czech)
odlišnost speciální vzdělávací potřeby postižení znevýhodnění integrace inkluze dramatická výchova
Keywords in English
: diversity special educational needs disability disadvantage integration inclusion drama education
Změněno: 21/3/2012 08:38, PaedDr. Marie Pavlovská, Ph.D.
V originále
Příspěvek prezentuje navazující výzkumné šetření, které se týká současného stavu práce pedagogů s odlišností v běžných školách. Výzkumné šetření podalo informace o znalostech pedagogů v oblasti her a aktivit, které umožňují žákům pochopit individuální odlišnosti, o znalostech metod při práci s odlišností apod.
In English
The article presents information from following research, which focuses on present situation in mainstream schools, how teachers deal and work with diversity at school. The research focused on knowledge of activities and methods, which help them to solve demanding situations in the classroom.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|