C 2011

Odlišnost v kolektivu jako součást práce pedagoga na základní škole

PAVLOVSKÁ, Marie and Petra RÖDEROVÁ

Basic information

Original name

Odlišnost v kolektivu jako součást práce pedagoga na základní škole

Name in Czech

Odlišnost v kolektivu jako součást práce pedagoga na základní škole

Name (in English)

Diversity at School in a Work of Primary School Teachers

Authors

PAVLOVSKÁ, Marie (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Petra RÖDEROVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Brno, Opatřilová, D. et al. Vzdělávání žáků se zdravotním postižením a zdravotním znevýhodněním. Education of Students with Disabilities and Health Disadvantage. p. 155-167, 12 pp. 2011

Publisher

MU

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/11:00055356

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-7315-219-2

Keywords (in Czech)

odlišnost speciální vzdělávací potřeby postižení znevýhodnění integrace inkluze dramatická výchova

Keywords in English

: diversity special educational needs disability disadvantage integration inclusion drama education
Změněno: 21/3/2012 08:38, PaedDr. Marie Pavlovská, Ph.D.

Abstract

V originále

Příspěvek prezentuje navazující výzkumné šetření, které se týká současného stavu práce pedagogů s odlišností v běžných školách. Výzkumné šetření podalo informace o znalostech pedagogů v oblasti her a aktivit, které umožňují žákům pochopit individuální odlišnosti, o znalostech metod při práci s odlišností apod.

In English

The article presents information from following research, which focuses on present situation in mainstream schools, how teachers deal and work with diversity at school. The research focused on knowledge of activities and methods, which help them to solve demanding situations in the classroom.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education