TRNOVÁ, Eva and Josef TRNA. Supporting the Development of Cognitive Gifted Students Interested in Science and Technology through IBSE. In Talented Learner. První vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2011, p. 107-124. Výzkumné práce. Svazek 4. ISBN 978-80-210-5701-2.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Supporting the Development of Cognitive Gifted Students Interested in Science and Technology through IBSE.
Name in Czech Podpora rozvoje kognitivně nadaných žáků se zájmem o přírodovědu a techniku pomocí IBSE.
Authors TRNOVÁ, Eva (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Josef TRNA (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition První vydání. Brno, Talented Learner. p. 107-124, 18 pp. Výzkumné práce. Svazek 4. 2011.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language English
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/11:00055372
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-5701-2
Keywords (in Czech) IBSE; přírodověda; technika; vzdělávání; nadaní žáci; rozvoj
Keywords in English IBSE; science; technology; education; gigted students; development
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: doc. RNDr. Eva Trnová, PhD., učo 26136. Changed: 27/2/2017 09:00.
Abstract
Interest and additional motives are very important factors which influence the development of cognitively gifted student. Is necessary to create the teaching methods and increase students' motivation. Suitable educational method is Inquiry-Based Science Education (IBSE), which is the base of our research of science teacher training in the field of education of gifted students. Used research method is design-based research. Main research outcomes are teaching methods based on IBSE.
Abstract (in Czech)
Mezi důležité faktory ovlivňující rozvoj kognitivně nadaného žáka patří zájem a další motivy. Proto je třeba vytvořit inovativní výukové metody, které povedou ke zvýšení zájmu o přírodní vědy a tedy i motivace žáků pro jejich studium. Jednou z těchto metod je badatelsky orientované přírodovědné vzdělávání (IBSE), jež je základem našeho výzkumu přípravy přírodovědných učitelů pro výuku nadaných žáků. Použitou výzkumnou metodou je konstrukční výzkum. Hlavními výzkumnými výstupy jsou výukové metady založené na IBSE.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 8/5/2024 08:48