C 2011

WHAT GUARANTEE PROVIDE TEACHERS TO GIFTED PUPILS IN THE ELEMENTARY SCHOOLS

JANDA, Miroslav, Jan ŠŤÁVA and Gabriela VĚCHTOVÁ

Basic information

Original name

WHAT GUARANTEE PROVIDE TEACHERS TO GIFTED PUPILS IN THE ELEMENTARY SCHOOLS

Name in Czech

JAKÉ GARANCE POSKYTUJÍ UČITELÉ NADANÝM ŽÁKŮM NA ZÁKLADNÍCH ŠKOLÁCH

Authors

JANDA, Miroslav (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Jan ŠŤÁVA (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Gabriela VĚCHTOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

První vydání. Brno, Talented learner, p. 52-70, 19 pp. Výzkumné práce. Svazek 4. 2011

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

English

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

storage medium (CD, DVD, flash disk)

RIV identification code

RIV/00216224:14410/11:00055390

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-5701-2

Keywords (in Czech)

nadaný žák; pedagogika nadaných; vývoj dítěte; výzkum; pedagogicko-psychologická poradna (PPP); poznatek; české školy; diagnostika;

Keywords in English

talented pupil; science of education for gifted children; child development; research; pedagogicalpsychological advisory service; knowledge; Czech schools; diagnostic

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 26/2/2013 19:57, PaedDr. Jan Šťáva, CSc.

Abstract

V originále

Readiness of Czech schools to educate gifted pupils is still not appropriate. This chapter presents research analysis and empirical research outcomes of the reality. Also offers current view of the problematic of identification of gifted pupils and teachers' readiness to educate gifted pupils.

In Czech

Připravenost českých škol vzdělávat nadané žáky ještě stále není dostatečná. Tato kapitola představuje výzkumnou analýzu a výsledky empirického výzkumu reality. Také nabízí aktuální pohled na problematiku identifikace nadaných žáků a připravenost učitelů na vzdělávání nadaných žáků.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education