JANDA, Miroslav, Jan ŠŤÁVA and Gabriela VĚCHTOVÁ. WHAT GUARANTEE PROVIDE TEACHERS TO GIFTED PUPILS IN THE ELEMENTARY SCHOOLS. In Talented learner. První vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2011, p. 52-70. Výzkumné práce. Svazek 4. ISBN 978-80-210-5701-2.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name WHAT GUARANTEE PROVIDE TEACHERS TO GIFTED PUPILS IN THE ELEMENTARY SCHOOLS
Name in Czech JAKÉ GARANCE POSKYTUJÍ UČITELÉ NADANÝM ŽÁKŮM NA ZÁKLADNÍCH ŠKOLÁCH
Authors JANDA, Miroslav (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Jan ŠŤÁVA (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Gabriela VĚCHTOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition První vydání. Brno, Talented learner, p. 52-70, 19 pp. Výzkumné práce. Svazek 4. 2011.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language English
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form storage medium (CD, DVD, flash disk)
RIV identification code RIV/00216224:14410/11:00055390
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-5701-2
Keywords (in Czech) nadaný žák; pedagogika nadaných; vývoj dítěte; výzkum; pedagogicko-psychologická poradna (PPP); poznatek; české školy; diagnostika;
Keywords in English talented pupil; science of education for gifted children; child development; research; pedagogicalpsychological advisory service; knowledge; Czech schools; diagnostic
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: PaedDr. Jan Šťáva, CSc., učo 885. Changed: 26/2/2013 19:57.
Abstract
Readiness of Czech schools to educate gifted pupils is still not appropriate. This chapter presents research analysis and empirical research outcomes of the reality. Also offers current view of the problematic of identification of gifted pupils and teachers' readiness to educate gifted pupils.
Abstract (in Czech)
Připravenost českých škol vzdělávat nadané žáky ještě stále není dostatečná. Tato kapitola představuje výzkumnou analýzu a výsledky empirického výzkumu reality. Také nabízí aktuální pohled na problematiku identifikace nadaných žáků a připravenost učitelů na vzdělávání nadaných žáků.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 26/7/2024 00:16