Detailed Information on Publication Record
2011
Teaching English to Learners with Autism Spectrum Disorders – Theoretical Approaches
BAZALOVÁ, BarboraBasic information
Original name
Teaching English to Learners with Autism Spectrum Disorders – Theoretical Approaches
Authors
BAZALOVÁ, Barbora (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
První vydání. Brno, Talented Learner, p. 149-166, 18 pp. Výzkumné práce. Svazek 4. 2011
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
English
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/11:00055394
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-5701-2
Keywords in English
autism spectrum disorders; English; language; education; teaching; learning
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 22/1/2013 16:47, doc. PhDr. Mgr. Barbora Bazalová, Ph.D.
V originále
The research objective of this chapter is to offer research pesumption on the way students with autism spectrum disorders learn English language. There are many differences in individual learners. Some of them are excellent in English and some are not able to learn the language. Some strategies and specific approaches for mainstream and special classes’ teachers as well as parents are presented.
In Czech
Výzkumné cíle prezentovaného textu se zabývají otázkami výuky anglického jazyka u dětí s poruchami autistického spektra. Lze najít mnoho rozdílů v osvojování si jazyka u jednotlivých žáků. Někteří mají výborné výsledky v anglickém jazyce, jiní zakoušení nepřekonatelné obtíže. Nabízíme strategie a specifické přístupy pro učitele ze škol hlavního proudu a rodiče.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|