C 2011

Teaching English to Learners with Autism Spectrum Disorders – Theoretical Approaches

BAZALOVÁ, Barbora

Basic information

Original name

Teaching English to Learners with Autism Spectrum Disorders – Theoretical Approaches

Authors

BAZALOVÁ, Barbora (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

První vydání. Brno, Talented Learner, p. 149-166, 18 pp. Výzkumné práce. Svazek 4. 2011

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

English

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14410/11:00055394

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-5701-2

Keywords in English

autism spectrum disorders; English; language; education; teaching; learning

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 22/1/2013 16:47, doc. PhDr. Mgr. Barbora Bazalová, Ph.D.

Abstract

V originále

The research objective of this chapter is to offer research pesumption on the way students with autism spectrum disorders learn English language. There are many differences in individual learners. Some of them are excellent in English and some are not able to learn the language. Some strategies and specific approaches for mainstream and special classes’ teachers as well as parents are presented.

In Czech

Výzkumné cíle prezentovaného textu se zabývají otázkami výuky anglického jazyka u dětí s poruchami autistického spektra. Lze najít mnoho rozdílů v osvojování si jazyka u jednotlivých žáků. Někteří mají výborné výsledky v anglickém jazyce, jiní zakoušení nepřekonatelné obtíže. Nabízíme strategie a specifické přístupy pro učitele ze škol hlavního proudu a rodiče.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education