BAZALOVÁ, Barbora. Nadaný žák s Aspergerovým syndromem ve škole. In Janda, M., Šťáva, J. (ed.). Nadaní žáci ve škole. Brno: Masarykova univerzita, MSD s.r.o. s. 5-16. ISBN 978-80-210-5760-9. 2011.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Nadaný žák s Aspergerovým syndromem ve škole
Název anglicky Talented Pupil with Asperger Syndrome in School
Autoři BAZALOVÁ, Barbora (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Brno, Nadaní žáci ve škole, od s. 5-16, 12 s. 2011.
Nakladatel Masarykova univerzita, MSD s.r.o.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/11:00055396
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-5760-9
Klíčová slova česky porucha autistického spektra; autismus; savant syndrom; nadání; intelekt; talent; integrace; vzdělávání
Klíčová slova anglicky autism spectrum disorder; autism; savant syndrome; talent; intellect; integration; education
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: doc. PhDr. Mgr. Barbora Bazalová, Ph.D., učo 11544. Změněno: 22. 1. 2013 16:49.
Anotace
Poruchy autistického spektra (PAS) bývají doprovázeny různými intelektovými schopnostmi. Mimořádný intelekt a nadání bývají přítomny v případě jedné z poruch, Aspergerova syndromu (AS). Tito lidé mohou být nadaní v určitém směru, ale zároveň nezvládat každodenní sociální situace a komunikaci, žáci školní povinnosti. Představujeme výsledky šetření mimořádného nadání a intelektu u integrovaných žáků s diagnózou AS.
Anotace anglicky
Autism spectrum disorders (ASD) are accompanied by varying degrees of intellectual ability. An extraordinary intellect and talent accompanies one of the disorders, Asperger syndrome (AS). These people may be gifted in a certain way, but not handle everyday social situations and communication, school children then school duties. We are presenting research results of extraordinary talent and intellect of integrated pupils with AS.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 19. 4. 2024 21:00