BAZALOVÁ, Barbora and Jana NOVÁKOVÁ. Zkušenosti žáků s poruchou autistického spektra s inkluzivním vzděláváním (Experience of Students with Autism Spectrum Disorders in Inclusive Education). In KLENKOVÁ, J., VÍTKOVÁ, M. et al. Inkluzivní vzdělávání se zřetelem na věkové skupiny a druhy postižení. Inclusive Education - Provisions for Different Age Groups and Disabilities. Brno: Masarykova univerzita, 2011, p. 261-270. ISBN 978-80-210-5731-9.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Zkušenosti žáků s poruchou autistického spektra s inkluzivním vzděláváním
Name (in English) Experience of Students with Autism Spectrum Disorders in Inclusive Education
Authors BAZALOVÁ, Barbora (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Jana NOVÁKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition Brno, KLENKOVÁ, J., VÍTKOVÁ, M. et al. Inkluzivní vzdělávání se zřetelem na věkové skupiny a druhy postižení. Inclusive Education - Provisions for Different Age Groups and Disabilities. p. 261-270, 10 pp. 2011.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/11:00055397
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-5731-9
Keywords (in Czech) Aspergerův syndro; vysoce funkční autismu; poruchy autistického spektra; žák; inkluzivní vzdělávání; inkluzivní škola
Keywords in English Asperger syndrome; high functioning autism; autism spectrum disorders; student; inclusive education; inclusive school
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. PhDr. Mgr. Barbora Bazalová, Ph.D., učo 11544. Changed: 22/1/2013 16:48.
Abstract
Kapitola prezentuje výsledky kvalitativního šetření zaměřeného na zkušenosti žáků s poruchou autistického spektra v inkluzivním vzdělávání. Šetření bylo založeno na rozhovorech s třemi žáky s Aspergerovým syndromem a vysoce funkčním autismem a jejich rodiči.
Abstract (in English)
The chapter presents results of qualitative research focused on experience of students with autism spectrum disorders in inclusive education. The research study was based on interviews with students with Asperger syndrome, high functioning autism and their parents.
Links
MUNI/A/1021/2010, interní kód MUName: Inkluzivní vzdělávání se zřetelem na věkové skupiny a druhy postižení (Acronym: IVZVSDP)
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 15/10/2024 23:32