BAZALOVÁ, Barbora and Jana NOVÁKOVÁ. Edukační a terapeutická intervence u žáků s poruchou autistického spektra. (Educational and Therapeutic Approaches in Students with Autism Spectrum Disorders.). In OPATŘILOVÁ, D. et al. Vzdělávání žáků se zdravotním postižením a zdravotním znevýhodněním. Education of Students with Disabilities and Health Disadvantages. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2011, p. 269-281. 329. publikace (Paido). ISBN 978-80-7315-219-2.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Edukační a terapeutická intervence u žáků s poruchou autistického spektra.
Name (in English) Educational and Therapeutic Approaches in Students with Autism Spectrum Disorders.
Authors BAZALOVÁ, Barbora (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Jana NOVÁKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, OPATŘILOVÁ, D. et al. Vzdělávání žáků se zdravotním postižením a zdravotním znevýhodněním. Education of Students with Disabilities and Health Disadvantages. p. 269-281, 13 pp. 329. publikace (Paido), 2011.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/11:00055403
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7315-219-2
Keywords (in Czech) edukace; terapie; intervence; žák; porucha autistického spektra; autismus; přístup; program
Keywords in English education; therapy; intervention; student; autism spectrum disorder; autism; approach; program
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. PhDr. Mgr. Barbora Bazalová, Ph.D., učo 11544. Changed: 15/2/2016 22:59.
Abstract
Text prezentuje nabídku edukačních a terapeutických intervencí vhodných pro žáky s poruchou autistického spektra. Při výběru intervence je důležité zohlednit individuální zvláštnosti každého žáka a specifika projevů poruchy autistického spektra. Výběr záleží na dostupné nabídce a vhodnosti intervence jak pro dítě, tak i jeho rodinu. Využívání některých intervencí demonstrujeme na výzkumném souboru 237 rodin s dítětem s diagnózou poruchy autistického spektra.
Abstract (in English)
The text presents a range of educational and therapeutic interventions appropriate for children with autism spectrum disorder. The choice of intervention depends on the particularities of each student and specific manifestations of autism spectrum disorders. Selection depends on availability and suitability of interventions for both child and his family. The use of some interventions is demonstrated on a sample of 237 families with a child diagnosed with autism spectrum disorders.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 9/8/2024 09:06