C 2011

CPV videoweb pro vzdělávání učitelů fyziky

VACULOVÁ, Ivana

Basic information

Original name

CPV videoweb pro vzdělávání učitelů fyziky

Name (in English)

CPV videoweb for the education of future teachers of physics

Authors

VACULOVÁ, Ivana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Brno, Janík, T., Minaříková, E. a kol.: Video v učitelském vzdělávání: teoretická východiska, aplikace, výzkum. p. 109-120, 12 pp. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, Svazek 21, 2011

Publisher

Paido

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14410/11:00055413

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-7315-213-0

Keywords (in Czech)

Výzkum přírodovědného vzdělávání; učitelé fyziky; elektronické učební prostředí

Keywords in English

Research of scientific education; teachers of physics; electronic learning environment

Tags

Reviewed
Změněno: 15/2/2013 12:42, Mgr. Ivana Medková, Ph.D.

Abstract

V originále

Kapitola popisuje oblasti výuky fyziky, které se na základě výzkumu jeví jako problematické. Ke každé oblasti byly dále přiřazeny ukázky videosekvencí z výuky fyziky a vytvořeny sady otázek pro (budoucí) učitele. Tyto otázky slouží jako nástroj diagnostikování a rozvíjení reflektivních kompetencí (budoucích) učitelů a zároveň jako výzkumný nástroj.

In English

The chapter presents the areas that are considered as problematic, based on the research of physics education. In each area, we show several illustrative videosequences of physics education, and related sets of tasks for (prospective)teachers. This e-learning environment should serve the purpose of diagnosing and developing reflective competences of (prospective) teachers and also as a research tool.