Detailed Information on Publication Record
2011
CPV videoweb pro vzdělávání učitelů fyziky
VACULOVÁ, IvanaBasic information
Original name
CPV videoweb pro vzdělávání učitelů fyziky
Name (in English)
CPV videoweb for the education of future teachers of physics
Authors
VACULOVÁ, Ivana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Brno, Janík, T., Minaříková, E. a kol.: Video v učitelském vzdělávání: teoretická východiska, aplikace, výzkum. p. 109-120, 12 pp. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, Svazek 21, 2011
Publisher
Paido
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/11:00055413
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-7315-213-0
Keywords (in Czech)
Výzkum přírodovědného vzdělávání; učitelé fyziky; elektronické učební prostředí
Keywords in English
Research of scientific education; teachers of physics; electronic learning environment
Tags
Reviewed
Změněno: 15/2/2013 12:42, Mgr. Ivana Medková, Ph.D.
V originále
Kapitola popisuje oblasti výuky fyziky, které se na základě výzkumu jeví jako problematické. Ke každé oblasti byly dále přiřazeny ukázky videosekvencí z výuky fyziky a vytvořeny sady otázek pro (budoucí) učitele. Tyto otázky slouží jako nástroj diagnostikování a rozvíjení reflektivních kompetencí (budoucích) učitelů a zároveň jako výzkumný nástroj.
In English
The chapter presents the areas that are considered as problematic, based on the research of physics education. In each area, we show several illustrative videosequences of physics education, and related sets of tasks for (prospective)teachers. This e-learning environment should serve the purpose of diagnosing and developing reflective competences of (prospective) teachers and also as a research tool.