NAJVAROVÁ, Veronika, Světlana HANUŠOVÁ, Martin ADAM a Petr NAJVAR. Zkoumání povahy žákovských promluv ve výuce anglického jazyka. In T. Janík, P. Knecht, S. Šebestová. Smíšený design v pedagogickém výzkumu: sborník příspěvků z 19. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita. s. 130-137. ISBN 978-80-210-5774-6. doi:10.5817/PdF.P210-CAPV-2012-41. 2011.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Zkoumání povahy žákovských promluv ve výuce anglického jazyka
Název česky Zkoumání povahy žákovských promluv ve výuce anglického jazyka
Název anglicky Analysing the nature of pupils‘ utterances in English lessons
Autoři NAJVAROVÁ, Veronika (203 Česká republika, garant, domácí), Světlana HANUŠOVÁ (203 Česká republika, domácí), Martin ADAM (203 Česká republika, domácí) a Petr NAJVAR (203 Česká republika, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, Smíšený design v pedagogickém výzkumu: sborník příspěvků z 19. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu, od s. 130-137, 8 s. 2011.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW Fulltext
Kód RIV RIV/00216224:14410/11:00055430
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-5774-6
Doi 10.5817/PdF.P210-CAPV-2012-41
Klíčová slova česky videostudie; kategoriální systém; výzkum výuky; příležitosti k mluvení; interakce; komunikace
Klíčová slova anglicky video study; systems of categories; research on instruction; opportunities to talk; interaction; communication
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Veronika Najvarová, Ph.D., učo 14647. Změněno: 4. 4. 2012 13:40.
Anotace
Příspěvek představuje metodologii a vybrané výsledky výzkumu promluv učitele a zejména žáků ve výuce anglického jazyka na druhém stupni základní školy. Jsou představeny zejména kategoriální systémy vytvořené pro potřeby prezentovaného výzkumu, zaměřené na zjištění proporcí využívání mateřského a cílového jazyka a na postižení povahy anglických promluv žáků v reálné výuce. V teoretické rovině se výzkum opírá o koncept komunikačního přístupu ve výuce cizích jazyků. Hlavní metodou sběru dat bylo zprostředkované pozorování (videostudie). Analyzováno bylo 79 vyučovacích hodin, jednotkou analýzy byl 10vteřinový interval. Z výsledků vyplývá, že existují značné rozdíly v tom, jakým způsobem je výuka organizována jednotlivými učiteli a jaké příležitosti k mluvení žákům výuka nabízí.
Anotace anglicky
In the paper the authors introduce the methodology and selected findings of a research project that focused on teachers’ and pupils’ utterances during English instruction as it was realized on lower-secondary level in the Czech Republic. The authors introduce systems of categories that were developed to be used to discover the proportions between the target language and the mother tongue and to capture and describe the nature of pupils’ utterances during instruction. The research builds on the concept of the communicative approach in the teaching and learning of English. The main research method was video-mediated observation – video study and transcript analysis. We analysed 79 transcripts; the analytical unit was a 10-second interval. The findings indicate that there are vast differences in classroom organisation and in opportunities to talk that are offered to pupils.
Návaznosti
LC06046, projekt VaVNázev: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání (Akronym: RECES)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Centrum základního výzkumu školního vzdělávání
Typ Název Vložil/a Vloženo Práva
Zkoumání žákovských promluv ve výuce anglického jazyka Licence Creative Commons  Verze souboru Najvarová, V. 8. 2. 2012

Vlastnosti

Název
Zkoumání žákovských promluv ve výuce anglického jazyka
Adresa v ISu
https://is.muni.cz/auth/publication/970200/Zkoumani_povahy_zakovskych_promluv_ve_vyuce_AJ.pdf
Adresa ze světa
https://is.muni.cz/publication/970200/Zkoumani_povahy_zakovskych_promluv_ve_vyuce_AJ.pdf
Adresa do Správce
https://is.muni.cz/auth/publication/970200/Zkoumani_povahy_zakovskych_promluv_ve_vyuce_AJ.pdf?info
Ze světa do Správce
https://is.muni.cz/publication/970200/Zkoumani_povahy_zakovskych_promluv_ve_vyuce_AJ.pdf?info
Vloženo
St 8. 2. 2012 10:47, Mgr. Veronika Najvarová, Ph.D.

Práva

Právo číst
  • kdokoliv v Internetu
  • osoba doc. Mgr. Petr Najvar, Ph.D., učo 12232
  • osoba Mgr. Veronika Najvarová, Ph.D., učo 14647
  • osoba doc. Mgr. Martin Adam, Ph.D., učo 14990
  • osoba Mgr. Martina Dvořáková, učo 180818
  • osoba doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D., učo 33747
Právo vkládat
 
Právo spravovat
  • osoba doc. Mgr. Petr Najvar, Ph.D., učo 12232
  • osoba Mgr. Veronika Najvarová, Ph.D., učo 14647
  • osoba doc. Mgr. Martin Adam, Ph.D., učo 14990
  • osoba Mgr. Martina Dvořáková, učo 180818
  • osoba doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D., učo 33747
Atributy
 

Zkoumani_povahy_zakovskych_promluv_ve_vyuce_AJ.pdf

Aplikace
Otevřít soubor.
Stáhnout soubor.
Adresa v ISu
https://is.muni.cz/auth/publication/970200/Zkoumani_povahy_zakovskych_promluv_ve_vyuce_AJ.pdf
Adresa ze světa
https://is.muni.cz/publication/970200/Zkoumani_povahy_zakovskych_promluv_ve_vyuce_AJ.pdf
Typ souboru
PDF (application/pdf)
Velikost
248 KB
Hash md5
2357a4da67ba6f4661816892f7e97871
Vloženo
St 8. 2. 2012 10:47

Zkoumani_povahy_zakovskych_promluv_ve_vyuce_AJ.txt

Aplikace
Otevřít soubor.
Stáhnout soubor.
Adresa v ISu
https://is.muni.cz/auth/publication/970200/Zkoumani_povahy_zakovskych_promluv_ve_vyuce_AJ.txt
Adresa ze světa
https://is.muni.cz/publication/970200/Zkoumani_povahy_zakovskych_promluv_ve_vyuce_AJ.txt
Typ souboru
holý text (text/plain)
Velikost
22,9 KB
Hash md5
2ac58a2fa8ee432bf0db06ddfd7ea939
Vloženo
St 8. 2. 2012 10:48
Vytisknout
Nahlásit neoprávněně vložený soubor Zobrazeno: 28. 3. 2024 16:17