Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inproceedings{970200, author = {Najvarová, Veronika and Hanušová, Světlana and Adam, Martin and Najvar, Petr}, address = {Brno}, booktitle = {Smíšený design v pedagogickém výzkumu: sborník příspěvků z 19. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu}, doi_mu = {http://dx.doi.org/10.5817/PdF.P210-CAPV-2012-41}, edition = {1}, editor = {T. Janík, P. Knecht, S. Šebestová}, keywords = {video study; systems of categories; research on instruction; opportunities to talk; interaction; communication}, language = {cze}, location = {Brno}, isbn = {978-80-210-5774-6}, pages = {130-137}, publisher = {Masarykova univerzita}, title = {Zkoumání povahy žákovských promluv ve výuce anglického jazyka}, url = {http://www.ped.muni.cz/capv2011/sbornikprispevku/najvarovaetal.pdf}, year = {2011} }
TY - JOUR ID - 970200 AU - Najvarová, Veronika - Hanušová, Světlana - Adam, Martin - Najvar, Petr PY - 2011 TI - Zkoumání povahy žákovských promluv ve výuce anglického jazyka PB - Masarykova univerzita CY - Brno SN - 9788021057746 KW - video study KW - systems of categories KW - research on instruction KW - opportunities to talk KW - interaction KW - communication UR - http://www.ped.muni.cz/capv2011/sbornikprispevku/najvarovaetal.pdf N2 - Příspěvek představuje metodologii a vybrané výsledky výzkumu promluv učitele a zejména žáků ve výuce anglického jazyka na druhém stupni základní školy. Jsou představeny zejména kategoriální systémy vytvořené pro potřeby prezentovaného výzkumu, zaměřené na zjištění proporcí využívání mateřského a cílového jazyka a na postižení povahy anglických promluv žáků v reálné výuce. V teoretické rovině se výzkum opírá o koncept komunikačního přístupu ve výuce cizích jazyků. Hlavní metodou sběru dat bylo zprostředkované pozorování (videostudie). Analyzováno bylo 79 vyučovacích hodin, jednotkou analýzy byl 10vteřinový interval. Z výsledků vyplývá, že existují značné rozdíly v tom, jakým způsobem je výuka organizována jednotlivými učiteli a jaké příležitosti k mluvení žákům výuka nabízí. ER -
NAJVAROVÁ, Veronika, Světlana HANUŠOVÁ, Martin ADAM and Petr NAJVAR. Zkoumání povahy žákovských promluv ve výuce anglického jazyka (Analysing the nature of pupils‘ utterances in English lessons). In T. Janík, P. Knecht, S. Šebestová. \textit{Smíšený design v pedagogickém výzkumu: sborník příspěvků z 19. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu}. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2011, p.~130-137. ISBN~978-80-210-5774-6. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/PdF.P210-CAPV-2012-41.
|