C
2011
Znalosti budoucích učitelů z oblasti speciální pedagogiky jako předpoklad úspěšného inkluzivního vzdělávání
PITNEROVÁ, Pavla and Karel PANČOCHA
Basic information
Original name
Znalosti budoucích učitelů z oblasti speciální pedagogiky jako předpoklad úspěšného inkluzivního vzdělávání
Name (in English)
Future Teacher’s Knowledge of Special Education as a Precondition for Successful Inclusive Education
Edition
Brno, KLENKOVÁ, J., VÍTKOVÁ, M. et al. Inkluzivní vzdělávání se zřetelem na věkové skupiny a druhy postižení. Inclusive Education - Provisions for Different Age Groups and Disabilities. p. 331-342, 13 pp. 2011
Other information
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/11:00055462
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
inkluze; inkluzivní vzdělávání; osoby se zdravotním postižením; speciální pedagogika; příprava budoucích učitelů; výzkum
Keywords in English
Inclusion; inclusive education; individuals with disabilities; special education; pre-service teacher training; research
V originále
Proces inkluze ve vzdělávání je ovlivňován četnými faktory, z nichž nás zajímá role učitele a jeho znalosti v tomto procesu. Institut výzkumu inkluzivního vzdělávání Pedagogické fakulty MU provedl výzkumné šetření, jehož cílem bylo zjistit postoje a znalosti osob, u kterých je předpoklad, že by měly ve své profesi být jednou z determinant inkluzivního procesu. V textu se zabýváme výsledky té části výzkumu, která se zabývá rozborem znalostí z oblasti speciální pedagogiky.
In English
The process of inclusion is influenced by many factors one of them being the role of the teacher and his/her knowledge of this process. The Institute for Research in Inclusive Education of the Faculty of Education of Masaryk University conducted a study focusing on attitudes and knowledge of students – future teachers and other professionals working with people with disabilities. The following text deals with the analysis of knowledge acquired by the above mentioned students in special education.
Links
MUNI/A/1021/2010, interní kód MU | Name: Inkluzivní vzdělávání se zřetelem na věkové skupiny a druhy postižení (Acronym: IVZVSDP) | Investor: Masaryk University, Category A |
|
Displayed: 2/11/2024 02:53