Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inbook{970340, author = {Pančocha, Karel and Balátová, Kristýna}, address = {Brno}, booktitle = {KLENKOVÁ, J., VÍTKOVÁ, M. et al. Inkluzivní vzdělávání se zřetelem na věkové skupiny a druhy postižení. Inclusive Education - Provisions for Different Age Groups and Disabilities.}, keywords = {Attitudes; component of attitudes; quantitative research; questionnaire; Likert scale; analysis of attitudes; integration; inclusion; competence; university students; teachers; individuals with special educational needs}, language = {cze}, location = {Brno}, isbn = {978-80-210-5731-9}, pages = {331-342}, publisher = {MU}, title = {Postoje budoucích učitelů k jedincům se zdravotním postižením jako předpoklad úspěšného inkluzivního vzdělávání}, year = {2011} }
TY - CHAP ID - 970340 AU - Pančocha, Karel - Balátová, Kristýna PY - 2011 TI - Postoje budoucích učitelů k jedincům se zdravotním postižením jako předpoklad úspěšného inkluzivního vzdělávání VL - Neuveden PB - MU CY - Brno SN - 9788021057319 KW - Attitudes KW - component of attitudes KW - quantitative research KW - questionnaire KW - Likert scale KW - analysis of attitudes KW - integration KW - inclusion KW - competence KW - university students KW - teachers KW - individuals with special educational needs N2 - V kapitole se autoři zaměřili na výzkum respondentů z řad studentů Masarykovy univerzity, u nichž sledovali vliv absolvování kurzu speciální pedagogiky na utváření a změny v jejich postojích k integraci, resp. inkluzi jedinců se speciálními vzdělávacími potřebami. Výzkum postojů (konkrétně všech 3 složek, čili kognitivní, afektivní a konativní) u studentů vysokých škol probíhal formou kvaziexperimentu, kdy byla data, týkající se pozitivních či negativních postojů k integraci (inkluzi) získávána pomocí dotazníku v kombinaci s Likertovými škálami, a to před absolvováním kurzu speciální pedagogiky a následně po jeho absolvování. Výsledky tohoto šetření poukázaly na to, že u studentů se neprokázaly příliš významné změny v jejich postojích k integraci/inkluzi před a po absolvování kurzu, avšak vybrané skupiny studentů se v postojích výrazně liší. ER -
PANČOCHA, Karel and Kristýna BALÁTOVÁ. Postoje budoucích učitelů k jedincům se zdravotním postižením jako předpoklad úspěšného inkluzivního vzdělávání (Attitudes of Future Teachers towards Individuals with Disabilities as a Precondition of Successful Inclusive Education). In \textit{KLENKOVÁ, J., VÍTKOVÁ, M. et al. Inkluzivní vzdělávání se zřetelem na věkové skupiny a druhy postižení. Inclusive Education - Provisions for Different Age Groups and Disabilities.}. Brno: MU, 2011, p.~331-342, 13 pp. ISBN~978-80-210-5731-9.
|