TRNOVÁ, Eva. Chemické výpočty ve školních vzdělávacích programech (Chemical Calculations in School Curricular Programmes). In Aktuální aspekty pregraduální přípravy a postgraduálního vzdělávání učitelů chemie. Sborník přednášek z mezinárodní konference 29. září - 1. října 2010 v Trojanovicích. první. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě - Přírodovědecká fakulta, 2010, p. 279-284. ISBN 978-80-7368-426-6.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Chemické výpočty ve školních vzdělávacích programech
Name in Czech Chemické výpočty ve školních vzdělávacích programech
Name (in English) Chemical Calculations in School Curricular Programmes
Authors TRNOVÁ, Eva (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition první. Ostrava, Aktuální aspekty pregraduální přípravy a postgraduálního vzdělávání učitelů chemie. Sborník přednášek z mezinárodní konference 29. září - 1. října 2010 v Trojanovicích, p. 279-284, 6 pp. 2010.
Publisher Ostravská univerzita v Ostravě - Přírodovědecká fakulta
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/10:00055472
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7368-426-6
Keywords (in Czech) chemický výpočet; školní vzdělávací program; vzdělávání učitelů
Keywords in English chemical calculation; school curricular programme; teacher training
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. RNDr. Eva Trnová, PhD., učo 26136. Changed: 27/2/2017 09:02.
Abstract
Chemické výpočty jsou považovány za nejobtížnější a nejméně oblíbené učivo v chemii. Od zavedení RVP ZV se učitelé často ptají, jaký typ výpočtů by měli zařadit do ŠVP, aby byli v souladu s požadavky RVP ZV. Práce prezentuje výstupy výzkumu vyžadovaných chemických výpočtů v RVP ZV, nutných dovedností a mezipředmětových vztahů.
Abstract (in English)
Chemical calculations are regarded as the most difficult and least popular in the chemistry curriculum. Since the introduction of RVP ZV (Czech National Curriculum), teachers ask often a question what types of chemical calculations should be included in ŠVP (School Educational Programme), to accomplish the outcomes desired by RVP. Paper presents outcomes of our research of the required chemical calculations in the context of RVP, needed chemical skills and the interdisciplinary relations.
PrintDisplayed: 11/10/2024 17:10