Informační systém MU
TRNOVÁ, Eva. Efektivnost výuky praktických činností v chemii (Effectiveness of Teaching Practical Work in Chemistry). Biologie - chemie - zeměpis, časopis pro výuku na základních a středních školách. Praha: SPN, a.s., 2011, Ročník 20, 3x, p. 208-212. ISSN 1210-3349.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Efektivnost výuky praktických činností v chemii
Name in Czech Efektivnost výuky praktických činností v chemii
Name (in English) Effectiveness of Teaching Practical Work in Chemistry
Authors TRNOVÁ, Eva (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Biologie - chemie - zeměpis, časopis pro výuku na základních a středních školách, Praha, SPN, a.s. 2011, 1210-3349.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/11:00055473
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) efektivnost; chemické vzdělávání; praktické činnosti
Keywords in English effiectiveness; chemistry education; practical work
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. RNDr. Eva Trnová, PhD., učo 26136. Changed: 23/3/2012 10:16.
Abstract
Význam praktických činností žáků ve výuce chemie je všeobecně uznáván. Jsou však uváděny výsledky výzkumů, že některé praktické činnosti mají nízkou efektivnost. Naše výzkumná studie prezentuje model procesu tvorby a evaluace praktických činností vycházející z evropského projektu Improving Labwork in Science Education. Náš výzkum je založen na výzkumné metodě konstrukční výzkum a hlavním výzkumným výstupem je model popisující efektivnost praktických činností, který byl ověřen v praxi.
Abstract (in English)
The importance of teaching practical work of students in chemistry is widely recognized. Results of research report that some practical activities have low effectiveness. Our research study presents a model of development and evaluation of practical activities based on the European project Improving Labwork in Science Education. The research method used in our research is design-based research and the main research outcome is the model describing the effectiveness of practical work, which has been verified in practice.
Displayed: 21/8/2024 01:22