J
2011
Efektivnost výuky praktických činností v chemii
TRNOVÁ, Eva
Basic information
Original name
Efektivnost výuky praktických činností v chemii
Name in Czech
Efektivnost výuky praktických činností v chemii
Name (in English)
Effectiveness of Teaching Practical Work in Chemistry
Authors
TRNOVÁ, Eva (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Biologie - chemie - zeměpis, časopis pro výuku na základních a středních školách, Praha, SPN, a.s. 2011, 1210-3349
Other information
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/11:00055473
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
efektivnost; chemické vzdělávání; praktické činnosti
Keywords in English
effiectiveness; chemistry education; practical work
V originále
Význam praktických činností žáků ve výuce chemie je všeobecně uznáván. Jsou však uváděny výsledky výzkumů, že některé praktické činnosti mají nízkou efektivnost. Naše výzkumná studie prezentuje model procesu tvorby a evaluace praktických činností vycházející z evropského projektu Improving Labwork in Science Education. Náš výzkum je založen na výzkumné metodě konstrukční výzkum a hlavním výzkumným výstupem je model popisující efektivnost praktických činností, který byl ověřen v praxi.
In English
The importance of teaching practical work of students in chemistry is widely recognized. Results of research report that some practical activities have low effectiveness. Our research study presents a model of development and evaluation of practical activities based on the European project Improving Labwork in Science Education. The research method used in our research is design-based research and the main research outcome is the model describing the effectiveness of practical work, which has been verified in practice.
Displayed: 15/11/2024 05:03