KONEČNÝ, Martin a Eva TRNOVÁ. Jak posilovat zájem žáků o chemii na ZŠ. Online. Biologie - chemie - zeměpis, časopis pro výuku na základních a středních školách. Praha: SPN, a.s., 2011, Ročník 20, 3x, s. 79-83. ISSN 1210-3349. [citováno 2024-04-23]
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Jak posilovat zájem žáků o chemii na ZŠ
Název česky Jak posilovat zájem žáků o chemii na ZŠ
Název anglicky How to Increase Pupils' Interest in Chemistry in Primary Education
Autoři KONEČNÝ, Martin (203 Česká republika) a Eva TRNOVÁ (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání Biologie - chemie - zeměpis, časopis pro výuku na základních a středních školách, Praha, SPN, a.s. 2011, 1210-3349.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/11:00055474
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky zájem o chemii; chemické soutěže; chemické projekty; netradiční úlohy v chemii
Klíčová slova anglicky interest in chemistry; competitions in chemistry; unusual chemical exercises
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: doc. RNDr. Eva Trnová, PhD., učo 26136. Změněno: 27. 3. 2012 14:53.
Anotace
V příspěvku jsou představeny akce, které posilují zájem žáků o chemii na základních školách v okrese Blansko. Jedná se o soutěže "O pohár Heyrovského", "O nejlepší pokus" a projekt"Pár dní s chemií". Všechny uvedené akce jsou určeny pro žáky 8. ročníků. Na základě našeho výzkumu, při kterém jsme jako výzkumnou metodu používali konstrukční výzkum, můžeme konstatovat, že se uvedené akce žákům líbí a že se zapojují ve větší míře i do Chemické olympiády kategorie D. Mezi hlavní výstupy našeho výzkumu patří konkrétní ukázky účinných postupů při motivaci žáků.
Anotace anglicky
The paper presents the events increasing pupils' interest in chemistry at elementary schools in Blansko district, namely "Heyrovsky Cup" "The Best Experiment" and the project "A Few Days with Chemistry." All the events are recommended for 8th year students. Based on our research, we can state pupils are fond of such competitions in chemistry which motivate them to participate in the Chemistry Olympiad, category D. For our research method we used design-based research. The main outcomes are specific examples of effective procedures for the motivation of pupils.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 23. 4. 2024 19:59