J
2011
Vliv informačních a komunikačních technologií na chemické vzdělávání
TRNOVÁ, Eva
Základní údaje
Originální název
Vliv informačních a komunikačních technologií na chemické vzdělávání
Název česky
Vliv informačních a komunikačních technologií na chemické vzdělávání
Název anglicky
The Impact of ICT on Chemistry Education
Vydání
Media4u Magazine, Praha, Ing. Jan Chromý, Ph.D. 2011, 1214-9187
Další údaje
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/11:00055475
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
Net generace; odlišný styl učení dnešních žáků; konektivismus
Klíčová slova anglicky
Net Generation; Different learning style of today's students; Connectivism
V originále
Všechny vyučovací předměty, tedy i chemie, jsou ovlivňovány ICT. Rychlý rozvoj ICT přináší nejen nové výukové technologie, ale také odlišný styl učení dnešní generace žáků, která vyrostla pod jejich vlivem. Závěry výzkumů vedly ke vzniku nové pedagogické teorie - konektivismu. V článku jsou uvedeny výsledky našeho výzkumu, jak se tyto nové myšlenky odráží ve výuce chemie. Jako výzkumná metoda byl použit konstrukční výzkum a hlavním výzkumným výstupem jsou výukové techniky reagující na myšlenky konektivismu.
Anglicky
The teaching/learning of all school subjects, including chemistry, is significantly influenced by new ICT tools and technologies. The fast development of ICT brings also another effect - different learning style of today's students, who have grown up with widespread access to ICT. Outcomes of researches have led to the origin of a new educational theory - connectivism. We present results of our research how to apply these ideas into chemistry education. The design-based research was used as a research method and the main research outcomes are new teaching techniques in response to ideas connectivism.
Zobrazeno: 3. 11. 2024 16:32