TRNOVÁ, Eva. Vliv informačních a komunikačních technologií na chemické vzdělávání (The Impact of ICT on Chemistry Education). Media4u Magazine. Praha: Ing. Jan Chromý, Ph.D., 2011, 8., X3/2011, p. 112-115. ISSN 1214-9187.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Vliv informačních a komunikačních technologií na chemické vzdělávání
Name in Czech Vliv informačních a komunikačních technologií na chemické vzdělávání
Name (in English) The Impact of ICT on Chemistry Education
Authors TRNOVÁ, Eva (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Media4u Magazine, Praha, Ing. Jan Chromý, Ph.D. 2011, 1214-9187.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/11:00055475
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) Net generace; odlišný styl učení dnešních žáků; konektivismus
Keywords in English Net Generation; Different learning style of today's students; Connectivism
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. RNDr. Eva Trnová, PhD., učo 26136. Changed: 23/3/2012 10:38.
Abstract
Všechny vyučovací předměty, tedy i chemie, jsou ovlivňovány ICT. Rychlý rozvoj ICT přináší nejen nové výukové technologie, ale také odlišný styl učení dnešní generace žáků, která vyrostla pod jejich vlivem. Závěry výzkumů vedly ke vzniku nové pedagogické teorie - konektivismu. V článku jsou uvedeny výsledky našeho výzkumu, jak se tyto nové myšlenky odráží ve výuce chemie. Jako výzkumná metoda byl použit konstrukční výzkum a hlavním výzkumným výstupem jsou výukové techniky reagující na myšlenky konektivismu.
Abstract (in English)
The teaching/learning of all school subjects, including chemistry, is significantly influenced by new ICT tools and technologies. The fast development of ICT brings also another effect - different learning style of today's students, who have grown up with widespread access to ICT. Outcomes of researches have led to the origin of a new educational theory - connectivism. We present results of our research how to apply these ideas into chemistry education. The design-based research was used as a research method and the main research outcomes are new teaching techniques in response to ideas connectivism.
PrintDisplayed: 20/8/2024 23:18