TRNOVÁ, Eva. Vliv informačních a komunikačních technologií na chemické vzdělávání. Media4u Magazine. Praha: Ing. Jan Chromý, Ph.D., 2011, roč. 8., X3/2011, s. 112-115. ISSN 1214-9187.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Vliv informačních a komunikačních technologií na chemické vzdělávání
Název česky Vliv informačních a komunikačních technologií na chemické vzdělávání
Název anglicky The Impact of ICT on Chemistry Education
Autoři TRNOVÁ, Eva (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Media4u Magazine, Praha, Ing. Jan Chromý, Ph.D. 2011, 1214-9187.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/11:00055475
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky Net generace; odlišný styl učení dnešních žáků; konektivismus
Klíčová slova anglicky Net Generation; Different learning style of today's students; Connectivism
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: doc. RNDr. Eva Trnová, PhD., učo 26136. Změněno: 23. 3. 2012 10:38.
Anotace
Všechny vyučovací předměty, tedy i chemie, jsou ovlivňovány ICT. Rychlý rozvoj ICT přináší nejen nové výukové technologie, ale také odlišný styl učení dnešní generace žáků, která vyrostla pod jejich vlivem. Závěry výzkumů vedly ke vzniku nové pedagogické teorie - konektivismu. V článku jsou uvedeny výsledky našeho výzkumu, jak se tyto nové myšlenky odráží ve výuce chemie. Jako výzkumná metoda byl použit konstrukční výzkum a hlavním výzkumným výstupem jsou výukové techniky reagující na myšlenky konektivismu.
Anotace anglicky
The teaching/learning of all school subjects, including chemistry, is significantly influenced by new ICT tools and technologies. The fast development of ICT brings also another effect - different learning style of today's students, who have grown up with widespread access to ICT. Outcomes of researches have led to the origin of a new educational theory - connectivism. We present results of our research how to apply these ideas into chemistry education. The design-based research was used as a research method and the main research outcomes are new teaching techniques in response to ideas connectivism.
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 08:41