PÍŠOVÁ, Michaela, Klára KOSTKOVÁ and Petr VLČEK. Případové studie tvorby kurikula: učitel v roli tvůrce kurikula (Case studies of curriculum design: teacher as a curriculum maker.). In Kolektiv autorů. Projekt Kurikulum G. Sborník příspěvků z Národní konference. první. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV) divize VÚP, 2011, p. 25-30. ISBN 978-80-87063-56-9.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Případové studie tvorby kurikula: učitel v roli tvůrce kurikula
Name (in English) Case studies of curriculum design: teacher as a curriculum maker.
Authors PÍŠOVÁ, Michaela (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Klára KOSTKOVÁ (203 Czech Republic) and Petr VLČEK (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition první. Praha, Projekt Kurikulum G. Sborník příspěvků z Národní konference, p. 25-30, 6 pp. 2011.
Publisher Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV) divize VÚP
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14410/11:00055512
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-87063-56-9
Keywords (in Czech) případové studie; učitel; tvorba kurikula; funkce kurikula; cíle a obsahy vzdělávání
Keywords in English case studies; teacher; curriculum design; curriculum functions; educational aims and content
Changed by Changed by: doc. PhDr. Michaela Píšová, M.A., Ph.D., učo 134100. Changed: 9/2/2012 20:19.
Abstract
Příspěvek představuje třetí fázi výzkumu kurikulární reformy na gymnáziích. Výzkumné otázky se týkaly implementace RVP jako tvorby ŠVP. Cílem případových studií bylo postihnout průběh tohoto kurikulárního procesu. Pozornost byla věnována funkcím kurikula v rovině práce s cíli a obsahy, kurikulárního plánování a řízení výuky i faktorům, které tvorbu ŠVP ovlivňují. Případové studie umožnily zaměřit se na úroveň oborově specifickou, tj. perspektivu různých školních předmětů. Vznikla tak série desíti portrétů, které ukázaly na určité společné transdisciplinární aspekty sledované problematiky.
Abstract (in English)
The paper presents the third phase of research in curricular reform at Grammar Schools (gymnázia). Research questions dealt with the implementation of Framework Educational Programme in the form of School Educational Programme design. Case studies aimed to capture this curricular processes: attention was paid to curriculum functions in the area of educational aims and content, curricular planning and management, and to the factors that influence these processes. Case studies allowed for a subject specific level of investigation, i.e. the perspective of various school subjects. The outcome is a series of ten portraits which indicate certain common transdisciplinary aspects of the issue under investigation.
PrintDisplayed: 4/9/2024 16:42