Detailed Information on Publication Record
2011
Inkluzivní vzdělávání se zřetelem na věkové skupiny a druhy postižení
KLENKOVÁ, Jiřina and Marie VÍTKOVÁBasic information
Original name
Inkluzivní vzdělávání se zřetelem na věkové skupiny a druhy postižení
Name (in English)
Inclusive Education – Provisions for Different Age Groups and Disabilities
Authors
Edition
1. vydání. Brno, 386 pp. 2011
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Type of outcome
Editorství tematického sborníku, editorství monotematického čísla odborného časopisu
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Medicine
ISBN
978-80-210-5731-9
Keywords (in Czech)
inkluzivní vzdělávání, sociální inkluze, žák s narušenou komunikační schopností, se sluchovým postižením, se zdravotním postižením, s poruchami chování a sociálním znevýhodněním, informační a komunikační technologie
Keywords in English
inclusive education, social inclusion, pupil with communication disorder, pupil with hearing impairment, pupil with health disability, pupil behavioral disorder and social disadvantage, information and communication technologies
Tags
Tags
Reviewed
Změněno: 14/2/2012 13:52, Mgr. Martina Dvořáková
V originále
Publikace obsahuje kapitoly, které se zabývají inkluzivním vzděláváním a sociální inkluzí žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Charakterizují inkluzivní přístupy k osobám se zdravotním postižením. Dále se zde pojednává o informačních a komunikačních technologiích, které se využívají při vzdělávání jedinců se speciálními vzdělávacími potřebami.
In English
The book presents research supported by the project Support of grant projects of specific research. The publication is divided into five themes, which follow the focus of doctoral students of Special education and their supervisors. These themes include: Inclusive education and social integration, Education of pupils with communication disorders and pupils with hearing impairments in mainstream schools, Inclusive approaches to people with disabilities, Inclusive education in mainstream schools with focus on pupils with behavioral disorders and social disadvantages, and ICT in education of individuals with special needs.