ZLATNÍČEK, Pavel. Kvalita výuky cizích jazyků – od vymezení pojmů k výzkumnému nástroji (Quality of Foreign Language Teaching - from define of terms to the research instrument). In Janík, T., Najvar, P., Kubiatko, M. a kol. Kvalita kurikula a výuky: výzkumné přístupy a nástroje. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2011, p. 115-130. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, svazek 23. ISBN 978-80-210-5705-0.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Kvalita výuky cizích jazyků – od vymezení pojmů k výzkumnému nástroji
Name in Czech Kvalita výuky cizích jazyků – od vymezení pojmů k výzkumnému nástroji
Name (in English) Quality of Foreign Language Teaching - from define of terms to the research instrument
Authors ZLATNÍČEK, Pavel (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, Janík, T., Najvar, P., Kubiatko, M. a kol. Kvalita kurikula a výuky: výzkumné přístupy a nástroje. p. 115-130, 16 pp. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, svazek 23, 2011.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/11:00055544
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-5705-0
Keywords (in Czech) Kvalita výuky; kvalita výuky cizího jazyka; pozorovací nástroj
Keywords in English Teaching Quality; quality of foreign language teaching; observation instrument
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Pavel Zlatníček, Ph.D., učo 160506. Changed: 6/3/2012 13:23.
Abstract
Kapitola se zaměřuje na výzkum kvality výuky cizího jazyka s ohledem na (a) motivování, (b) klima ve výuce podporující učení;(c) práci s časem;(d) orientaci na cíle; (e) učitelův projev. Teoretická východiska a metodologie, které jsou popsány v této kapitole, vychází z aktuálního výzkumu kvality výuky cizích jazyků, dále je popsán vývoj autorova pozorovacího nástroje, který bude použit v jeho disertační práci.
Abstract (in English)
The chapter focuses on quality of language teaching with regard to (a) motivation, (b) climate, (c) time management, (d) goals and (e) teacher’s performance. In this chapter, theoretical background and methodologies connected to current research into quality of foreign language teaching are explored, furthermore, development of the author’s observation instrument, which is used in his dissertation project, is depicted.
Links
MUNI/A/1020/2010, interní kód MUName: Nástroje pro monitoring a evaluaci kvality ve vzdělávání (Acronym: NAME 2011)
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 9/8/2024 09:39