ZLATNÍČEK, Pavel. Kvalita vyučování cizího jazyka: vznik a vývoj pozorovacího nástroje (Quality of Foreign Language Teaching – Formation and Development of Observation Instruments). In Píšová, M., Janíková, V., Hanušová, S. a kol. Metodologické otázky výzkumu výuky cizích jazyků. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2011, p. 141-149. Spisy Pedag. fakulty Masarykovy univerzity 155. ISBN 978-80-210-5718-0.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Kvalita vyučování cizího jazyka: vznik a vývoj pozorovacího nástroje
Name in Czech Kvalita vyučování cizího jazyka: vznik a vývoj pozorovacího nástroje
Name (in English) Quality of Foreign Language Teaching – Formation and Development of Observation Instruments
Authors ZLATNÍČEK, Pavel (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, Píšová, M., Janíková, V., Hanušová, S. a kol. Metodologické otázky výzkumu výuky cizích jazyků. p. 141-149, 9 pp. Spisy Pedag. fakulty Masarykovy univerzity 155, 2011.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/11:00055545
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-5718-0
Keywords (in Czech) Kvalita; kvalita výuky; kvalita výuky cizího jazyka; oblasti kvality výuky; indikátory kvality výuky; analýza
Keywords in English Quality; teaching quality; quality of foreign language teaching; areas of teaching quality; indicators of teaching quality; analysis
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Pavel Zlatníček, Ph.D., učo 160506. Changed: 6/3/2012 14:20.
Abstract
Kapitola se zabývá popisem přístupů a nástrojů výzkumu v oblastech kvality výuky a kvality výuky cizího jazyka. Pozornost je věnována především nástrojům s ratingovým systémem, které jsou v odborné literatuře doporučovány jako vhodné nástroje pozorování kvality výuky. Na základě rešerše empirických výzkumů z českého a zahraničního prostředí je představen vlastní pozorovací nástroj a první výsledky pilotáže.
Abstract (in English)
This chapter deals with a description of approaches and instruments of research in the areas of teaching quality and in teaching quality of foreign language. The attention is focused on instruments with rating system. These instruments are in literature recommended as a suitable instrument for an observation of teaching quality. In this article is an individual observation instrument and first results of pilot study introduced.
Links
MUNI/A/1018/2010, interní kód MUName: Metodologické otázky výzkumu výuky cizích jazyků (Acronym: METO)
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 12/7/2024 14:46