GULOVÁ, Lenka a Ema ŠTĚPAŘOVÁ. Výzkumné šetření mezi studenty předmětu romologie (aneb Kulturní odlišnosti nás vzájemně obohacují). In BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M. et al. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami V. Education of Pupils with Special Educational Needs V. Brno, MU: Nakladatelství Masarykovy univerzity, 2011, s. 153 170, 18 s. ISBN 978-80-7315-219-2. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inbook{970847, author = {Gulová, Lenka and Štěpařová, Ema}, address = {Brno, MU}, booktitle = {BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M. et al. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami V. Education of Pupils with Special Educational Needs V.}, keywords = {Romanies Romology qualitative research strategy category history positive perception good experiences family coexistence temperament benefit culture majority}, language = {cze}, location = {Brno, MU}, isbn = {978-80-7315-219-2}, pages = {153 170}, publisher = {Nakladatelství Masarykovy univerzity}, title = {Výzkumné šetření mezi studenty předmětu romologie (aneb Kulturní odlišnosti nás vzájemně obohacují)}, year = {2011} }
TY - CHAP ID - 970847 AU - Gulová, Lenka - Štěpařová, Ema PY - 2011 TI - Výzkumné šetření mezi studenty předmětu romologie (aneb Kulturní odlišnosti nás vzájemně obohacují) VL - Neuveden PB - Nakladatelství Masarykovy univerzity CY - Brno, MU SN - 9788073152192 KW - Romanies Romology qualitative research strategy category history positive perception good experiences family coexistence temperament benefit culture majority N2 - V textu jsou analyzovány výpovědi 41 studentů, kteří úspěšně absolvovali předmět romologie. Předmět studentům přibližuje historii a současnost romské populace, romské kultury a zamýšlí se nad vzájemným soužitím většinové a menšinové společnosti. Studenti se vyjadřovali k romské populaci, k tomu jak ji vnímají, popisují vlastní zkušenosti. Mnozí ze studentů mají profesní zkušenosti s aktivním doučováním v romských rodinách. Výzkumné šetření překládá prostřednictvím kvalitativní výzkumné strategie analýzu jejich reflexí. Na základě analýzy bylo vytvořeno několik kategorií, které obsahují jednotlivé vlastnosti a dimenze, které se promítají do jejich názvů. Kategorie jsou prohloubeny citacemi informantů a interpretovány. Výzkumné šetření zůstalo v rovinně otevřeného kódování. ER -
GULOVÁ, Lenka a Ema ŠTĚPAŘOVÁ. Výzkumné šetření mezi studenty předmětu romologie (aneb Kulturní odlišnosti nás vzájemně obohacují). In \textit{BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M. et al. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami V. Education of Pupils with Special Educational Needs V.}. Brno, MU: Nakladatelství Masarykovy univerzity, 2011, s.~153 170, 18 s. ISBN~978-80-7315-219-2.
|