SAYOUD SOLÁROVÁ, Kateřina. Analýza současných legislativních opatření zabývajících se podmínkami a realizací vzdělávání dospělých osob se zdravotním postižením v České republice. In KLENKOVÁ, J., VÍTKOVÁ, M. et al. Inkluzivní vzdělávání se zřetelem na věkové skupiny a druhy postižení. Inclusive Education - Provisions for Different Age Groups and Disabilities. Brno: MU, 2011, s. 35-48, 13 s. ISBN 978-80-210-5731-9.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Analýza současných legislativních opatření zabývajících se podmínkami a realizací vzdělávání dospělých osob se zdravotním postižením v České republice
Název česky Analýza současných legislativních opatření zabývajících se podmínkami a realizací vzdělávání dospělých osob se zdravotním postižením v České republice
Název anglicky Analysis of Current Legislation on Conditions and Realization of Education of Adults with Disabilities in the Czech Republic
Autoři SAYOUD SOLÁROVÁ, Kateřina (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Brno, KLENKOVÁ, J., VÍTKOVÁ, M. et al. Inkluzivní vzdělávání se zřetelem na věkové skupiny a druhy postižení. Inclusive Education - Provisions for Different Age Groups and Disabilities. od s. 35-48, 13 s. 2011.
Nakladatel MU
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/11:00055568
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-5731-9
Klíčová slova česky Celoživotní vzdělávání; vzdělávání dospělých; osoby se zdravotním postižením; sociální inkluze; trh práce
Klíčová slova anglicky Lifelong learning; adult education; individuals with disabilities; social inclusion; job market
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: PhDr. Pavla Pitnerová, Ph.D., učo 32695. Změněno: 26. 3. 2012 20:44.
Anotace
Problematika celoživotního učení patří k prioritám evropských i vládních programů. Nepřetržitý proces získávání, obnovování a zdokonalování kompetencí, znalostí, dovedností a zvyšování kvalifikace během celého života hraje stěžejní roli především v oblasti edukace osob se zdravotním postižením. Vzdělání je vnímáno jako klíčové pro sociální inkluzi a je spojováno s dosažením určité konkurenceschopnosti na trhu práce. Teoretický výzkum prezentovaný v kapitole se zabývá analýzou legislativních norem a strategických dokumentů vymezujících přístupy ke vzdělávání dospělých osob se zdravotním postižením v České republice.
Anotace anglicky
The issues of lifelong learning belong to the priorities of European and national programs. The continuous process of acquisition, renewal and enhancement of competences, knowledge, skills and qualification throughout life plays an important role in the area of education of people with disabilities. Education is seen as a key for social inclusion and is connected with achievement of competitiveness at the job market. The theoretical research presented in the chapter deals with analysis of legislation and strategic documents focusing on education of adults with disabilities in the Czech Republic.
Návaznosti
MUNI/A/1021/2010, interní kód MUNázev: Inkluzivní vzdělávání se zřetelem na věkové skupiny a druhy postižení (Akronym: IVZVSDP)
Investor: Masarykova univerzita, Inkluzivní vzdělávání se zřetelem na věkové skupiny a druhy postižení, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 30. 9. 2024 19:10