Detailed Information on Publication Record
2011
Poruchy autistického spektra. Teorie, výzkum, zahraniční zkušenosti.
BAZALOVÁ, BarboraBasic information
Original name
Poruchy autistického spektra. Teorie, výzkum, zahraniční zkušenosti.
Name (in English)
Autism Spectrum Disorders. Theory, Research, Experience from Abroad.
Authors
BAZALOVÁ, Barbora (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
1. vydání. Brno, 249 pp. 2011
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Odborná kniha
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/11:00055569
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-5781-4
Keywords (in Czech)
porucha autistického spektra; autismus; inkluze; vzdělávání; edukace; diagnostika; výzkum; Česká republika; mezinárodní kontext; zahraničí země
Keywords in English
autism spectrum disorder; autism; inclusion; education; diagnostics; research; the Czech Republic; international context; foreign countries
Tags
Tags
Reviewed
Změněno: 22/1/2013 16:46, doc. PhDr. Mgr. Barbora Bazalová, Ph.D.
V originále
Předkládaná publikace je shrnutím současných poznatků z oblasti poruch autistického spektra v České republice a vybraných zemích. Práce si klade za cíl přispět díky ucelenému přehledu aktuálních poznatků a získaných dat z prezentovaných výzkumných šetření, zpracovaných do dvou hlavních šetření s četnými subvýzkumy, ke komplexnějšímu pochopení poruchy, zvýšení informovanosti, podpoření trendů inkluzivního vzdělávání žáků s poruchami autistického spektra, a přispět k odborné diskusi na téma vhodnosti integrace žáků s poruchami autistického spektra do škol hlavního vzdělávacího proudu. Výzkumná šetření jsou uvedena na CD-ROM vloženém do publikace.
In English
The book summarizes current information on autism spectrum disorders in the Czech Republic and some foreign countries. The aim of the book is to contribute through a comprehensive overview of theoretical data and data obtained from research investigations, divided into two main studies with various minor sub studies, to the comprehensive understanding of the disorder, raise of awareness, support of the inclusive trends, and to contribute to the debate on the appropriateness of integration of students on the autism spectrum into mainstream schools. All the research projects are presented at CD-ROM accompanying the book.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|