Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inproceedings{971322, author = {Knecht, Petr and Hofmann, Eduard}, address = {Brno}, booktitle = {Smíšený design v pedagogickém výzkumu: sborník příspěvků z 19. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu.}, doi_mu = {http://dx.doi.org/10.5817/PdF.P210-CAPV-2012-27}, edition = {1.}, editor = {T. Janík, P. Knecht, S. Šebestová}, keywords = {curriculum; research; geography teaching; geography}, howpublished = {elektronická verze "online"}, language = {cze}, location = {Brno}, isbn = {978-80-210-5774-6}, pages = {516-520}, publisher = {Masarykova univerzita}, title = {Zeměpis v české škole: Vývoj cílů a obsahů na pozadí kurikulárních reforem}, url = {http://www.ped.muni.cz/capv2011/sbornikprispevku/knechthofmann.pdf}, year = {2011} }
TY - JOUR ID - 971322 AU - Knecht, Petr - Hofmann, Eduard PY - 2011 TI - Zeměpis v české škole: Vývoj cílů a obsahů na pozadí kurikulárních reforem PB - Masarykova univerzita CY - Brno SN - 9788021057746 KW - curriculum KW - research KW - geography teaching KW - geography UR - http://www.ped.muni.cz/capv2011/sbornikprispevku/knechthofmann.pdf N2 - V příspěvku je stručně představen vývoj vyučovacího předmětu zeměpis na našich školách. Vývoj zeměpisu je rozdělen do etap, které jsou vymezeny klíčovými kurikulárními reformami. Na základě analýzy kurikulárních dokumentů a dalších dobových odborných textů jsou stručně popsány proměny cílů a obsahů geografického vzdělávání. Autoři se zabývají důvody těchto proměn a kladou si otázku, zda a jakým způsobem byly zamýšlené proměny implementovány do praxe. Analýza ukázala, že geografické vzdělávání bylo od svého vzniku předmětem mnoha reforem, jejichž cíle se většinou nepodařilo zcela naplnit. To zřejmě souvisí s tím, že implementace reformních myšlenek do praxe závisí především na akceptaci a pochopení těchto myšlenek ze strany učitelů, což je mnohdy podceňováno. ER -
KNECHT, Petr and Eduard HOFMANN. Zeměpis v české škole: Vývoj cílů a obsahů na pozadí kurikulárních reforem (Geography as a school subject in the Czech lands: Key phases of its development). Online. In T. Janík, P. Knecht, S. Šebestová. \textit{Smíšený design v pedagogickém výzkumu: sborník příspěvků z 19. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu.}. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2011, p.~516-520. ISBN~978-80-210-5774-6. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/PdF.P210-CAPV-2012-27.
|