D
2011
Neformální vzdělávání sportovních trenérů
JŮVA, Vladimír
Základní údaje
Originální název
Neformální vzdělávání sportovních trenérů
Název česky
Neformální vzdělávání sportovních trenérů
Název anglicky
Nonformal sport coach education
Vydání
1. vyd. Brno, Smíšený design v pedagogickém výzkumu: sborník příspěvků z 19. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu, od s. 274-279, 6 s. 2011
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
Sport a aktivity volného času
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Kód RIV
RIV/00216224:14510/11:00067360
Organizační jednotka
Fakulta sportovních studií
DOI
10.5817/PdF.P210-CAPV-2012-19
Klíčová slova česky
sportovní trenér; trenérské vzdělávání; neformální trenérské vzdělávání; empirický výzkum
Klíčová slova anglicky
sport coach; coach education; nonformal coach education; empirical research
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
V originále
Sportovní trenérství patří k velmi komplexním a náročným povoláním a jeho úspěšné vykonávání souvisí s mnoha společenskými, ekonomickými a zejména vzdělávacími aspekty. Pro gradaci trenérské profese nestačí pouze vrozené dispozice, vlastní sportovní zkušenosti a získání trenérské licence. Stále významnější roli sehrává celoživotní neformální vzdělávání a informální učení sportovních trenérů. Příspěvek přibližuje vybraná data z provedeného dotazníkového šetření sportovních trenérů, které analyzovalo příležitosti neformálního trenérského vzdělávání, naznačilo efektivní formy a metody tohoto vzdělávání, identifikovalo některé informační zdroje pro informální učení sportovních trenérů a charakterizovalo informální učení jako součást každodenních trenérských aktivit.
Anglicky
Sport coaching belongs to a category of complex and demanding professions. Success in this profession is dependent on many interconnected social, economic and educational aspects. Natural athletic talent, sports experience, and an acquired coach license alone, are not sufficient to meet the graduation requirements for a professional coach. Lifelong non-formal education and informal learning plays an increasingly more significant role in the learning and development in professional coaches. This report highlights selected data gathered through a questionnaire administered to sport coaches which analyzed the impact of non-formal coach education, signaled effective forms and methods of such education, identified some information sources of sport coach informal learning and characterized informal learning as a substantial part of the everyday activities of a coach.
Zobrazeno: 6. 11. 2024 01:41