NAJVAR, Petr, Jan SLAVÍK, Kateřina VLČKOVÁ, Milan KUBIATKO, Tomáš PAVLAS and Tomáš JANKO. Kurikulární reforma na gymnáziích: dotazníkové šetření (Curricular reform at upper-secondary comprehensive schools: questionnaire survey). In Tomáš Janík, Petr Knecht, Simona Šebestová. Smíšený design v pedagogickém výzkumu: Sborník příspěvků z 19. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2011, p. 17-23. ISBN 978-80-210-5774-6. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/PdF.P210-CAPV-2012-40.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Kurikulární reforma na gymnáziích: dotazníkové šetření
Name in Czech Kurikulární reforma na gymnáziích: dotazníkové šetření
Name (in English) Curricular reform at upper-secondary comprehensive schools: questionnaire survey
Authors NAJVAR, Petr (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Jan SLAVÍK (203 Czech Republic), Kateřina VLČKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Milan KUBIATKO (703 Slovakia, belonging to the institution), Tomáš PAVLAS (203 Czech Republic) and Tomáš JANKO (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, Smíšený design v pedagogickém výzkumu: Sborník příspěvků z 19. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. p. 17-23, 7 pp. 2011.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
WWW Fulltext
RIV identification code RIV/00216224:14410/11:00055595
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-5774-6
Doi 10.5817/PdF.P210-CAPV-2012-40
Keywords (in Czech) kurikulární reforma; gymnázium; výzkum
Keywords in English curricular reform; upper-secondary school; research
Tags Reviewed
Changed by Changed by: PaedDr. Milan Kubiatko, PhD., učo 108312. Changed: 8/3/2013 13:45.
Abstract
Příspěvek představuje druhou fázi výzkumu kurikulární reformy na gymnáziích. Jejím cílem bylo vyhodnotit aktuální fázi kurikulární reformy na gymnáziích, která spočívá v zahájení výuky podle školních vzdělávacích programů. Pozornost výzkumu byla soustředěna do tří oblastí: akceptace kurikulární reformy, učitelovo pojetí kurikula, využití a účinky kurikula. Výzkumný vzorek sestával z 1098 respondentů z 58 škol.
Abstract (in English)
The text presents the second phase of a research that focused on the curricular reform that was being implemented to upper-secondary comprehensive schools. The aim of this phase was to analyse the phase of the reform that consisted in implementing school education programmes into teaching practice. The research focused on three areas: acceptance of the curricular reform, teachers’ beliefs about curriculum and effects of curriculum. The sample consisted of 1098 respondents from 58 schools.
PrintDisplayed: 1/10/2024 05:22