DYTRT, Petr. Le miroir a mille faces ou la forme qui fait sens dans les romans de Jean Echenoz. In Jaroslav Štichauer. La Forme et le Sens. Actes de l'Ecole doctorale de Poděbrady. Praha: Filozofická fakulta Univerzity Karlovy v Praze. s. 54-59. ISBN 978-80-7308-336-6. 2010.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Le miroir a mille faces ou la forme qui fait sens dans les romans de Jean Echenoz
Název česky Zcadlo a jeho tisíc tváří čili forma, která tvoří význam v románech Jeana Echenoze
Název anglicky The mirror and its thousand faces or the form that makes sense in the novels by Jean Echenoz
Autoři DYTRT, Petr (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Praha, La Forme et le Sens. Actes de l'Ecole doctorale de Poděbrady, od s. 54-59, 6 s. 2010.
Nakladatel Filozofická fakulta Univerzity Karlovy v Praze
Další údaje
Originální jazyk francouzština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor Písemnictví, masmedia, audiovize
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14210/10:00049538
Organizační jednotka Filozofická fakulta
ISBN 978-80-7308-336-6
Klíčová slova česky Současný francouzský román; dédoublement; autoreflexe; textová reflexe; mise en abyme; formální hříčky; Jean Echenoz
Klíčová slova anglicky Contemporary French Novel; text reflection; duplication; mise en abyme; formal games; Jean Echenoz
Štítky kontrola_RIV
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: doc. Mgr. Ivo Buzek, Ph.D., učo 103619. Změněno: 29. 1. 2013 14:22.
Anotace
L'article réfléchit sur la maniere dont les textes du romancier francais contemporain Jean Echenoz approchent les procédures typiques pour la garde (avant-garde) de la période précédente, celle des expérimentateurs modernistes. L'accent est mis sur le questionnement du sens de ces jeux de mots et sur les raisons pour lesquelles Echenoz se distancie ironiquement par rapport a la modernité du Nouveau roman.
Anotace česky
Text příspěvku se zamýšlí nad způsobem, jakým texty současného francouzského romanopisce Jeana Echenoze přistupují k románovým postupům typickým pro předchozí modernistickou gardu novorománových experimentátorů. Samozřejmě hlavní důraz je kladen na tázání se po smyslu takovýchto hříček a po důvodech Echenozovy potřeby se ironicky distancovat o novorománové moderny.
Anotace anglicky
Text of the paper examines the way in which texts of contemporary French novelist Jean Echenoz’ approach the typical procedures for the preceding guard (avant-gard) of modernist experimenters. The main emphasis is on questioning the meaning of such puns and the reasons for Echenoz’ necessary ironic distance to the modernism of the “Nouveau roman”.
Návaznosti
KJB901640606, projekt VaVNázev: MODERNITA V OTAZNÍCÍCH. Současná francouzská románová tvorba versus mýtus modernity
Investor: Akademie věd ČR, Modernita v otaznících. Současná francouzská románová tvorba versus mýtus modernity
VytisknoutZobrazeno: 19. 4. 2024 11:15