SUQUET, Petra. Osvojování gramatiky francouzského jazyka a profily referenčních úrovní (Acquisition of French Grammar and Reference Level Description). In Janíková,V., Píšová, M., Hanušová, S. a kol. Metodologické otázky výzkumu výuky cizích jazyků. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2011, p. 101-113. Spisy Pedag. fakulty Masarykovy univerzity 155. ISBN 978-80-210-5718-0.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Osvojování gramatiky francouzského jazyka a profily referenčních úrovní
Name (in English) Acquisition of French Grammar and Reference Level Description
Authors SUQUET, Petra (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, Janíková,V., Píšová, M., Hanušová, S. a kol. Metodologické otázky výzkumu výuky cizích jazyků, p. 101-113, 13 pp. Spisy Pedag. fakulty Masarykovy univerzity 155. 2011.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/11:00055611
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-5718-0
Keywords (in Czech) cizí jazyk; gramatický obsah učebnic; výuka francouzštiny; senzitivní fáze osvojování; úroveň A1 Společného evropského referenčního rámce; profily referenčních úrovní
Keywords in English foreign language; grammar content of textbooks; French as a foreign language; sensitive acquisition stages; Level A1 of the Common European Framework of Reference for Languages; reference level descriptions
Changed by Changed by: Mgr. Petra Suquet, M.A., Ph.D., učo 11336. Changed: 4/4/2012 19:22.
Abstract
Cílem textu je poukázat na možnost uplatnění výzkumů v oblasti osvojování gramatiky francouzštiny jako cizího jazyka při výběru gramatických jevů učebnic francouzského jazyka. Nejprve poukazujeme na vliv těchto výzkumů na současně vytvářené profily referenčních úrovní pro francouzštinu, které lze uplatnit při analýzách jazykového obsahu učebnic a které jsme se rozhodli využít jako výzkumný nástroj v naší disertační práci. Dále představujeme některé z dílčích výsledků našeho výzkumu.
Abstract (in English)
In this text we point to the possibility of using researches on learning the grammar of French as a foreign language in the selection of grammatical features of French language textbooks. First, we point out the impact of such researches at nowadays created reference level descriptions for French, which can be applied to the analysis of language textbooks content, and which we decided to use as a research tool in our thesis. Then, we introduce some of the partial results of our research.
Links
MUNI/A/1018/2010, interní kód MUName: Metodologické otázky výzkumu výuky cizích jazyků (Acronym: METO)
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 19/9/2024 22:08