Detailed Information on Publication Record
2011
K metodologii výzkumu v didaktice cizích jazyků
PÍŠOVÁ, Michaela, Věra JANÍKOVÁ and Světlana HANUŠOVÁBasic information
Original name
K metodologii výzkumu v didaktice cizích jazyků
Name in Czech
K metodologii výzkumu v didaktice cizích jazyků
Name (in English)
Notes on Research Methodology in Foreign Language Didactics
Authors
PÍŠOVÁ, Michaela (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Věra JANÍKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Světlana HANUŠOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Brno, Janíková, V., Píšová, M., Hanušová, S. a kol. Metodologické otázky výzkumu výuky cizích jazyků, p. 11 - 25, 15 pp. Spisy Pedag. fakulty Masarykovy univerzity 155, 2011
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/11:00055615
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-5718-0
Keywords (in Czech)
didaktika cizího jazyk; výzkum v didaktice cizích jazyků; konceptualizační a operacionalizační rovina; perspektivy výzkumu v didaktice cizích jazyků v ČR
Keywords in English
foreign language didactics; research in foreign language didactics; conceptualisation and operationalisation levels; perspectives of research in foreign language didactics in the Czech Republic
Tags
Reviewed
Změněno: 13/9/2014 07:03, doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
V originále
Autorky analyzují aktuální zaměření a metodologii výzkumu v didaktice cizích jazyků v posledním desetiletí, kdy v České republice zaznamenáváme (znovu)obnovení zájmu o oborově didaktické myšlení. Procesy emancipace oborových didaktik přímo souvisí s vymezením metodologie specifi cké pro danou disciplínu a s komplexní charakteristikou výzkumného pole.
In English
The authors analyse the current focus and research methods in foreign language didactics in the last decade when a new revival of interest in subject didactics thinking has been (re)appearing. The processes of subject didactics emancipation are directly connected with defi ning methodology specifi c for the given discipline and with the complex characteristic of the research field.