C 2011

K metodologii výzkumu v didaktice cizích jazyků

PÍŠOVÁ, Michaela, Věra JANÍKOVÁ and Světlana HANUŠOVÁ

Basic information

Original name

K metodologii výzkumu v didaktice cizích jazyků

Name in Czech

K metodologii výzkumu v didaktice cizích jazyků

Name (in English)

Notes on Research Methodology in Foreign Language Didactics

Authors

PÍŠOVÁ, Michaela (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Věra JANÍKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Světlana HANUŠOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Brno, Janíková, V., Píšová, M., Hanušová, S. a kol. Metodologické otázky výzkumu výuky cizích jazyků, p. 11 - 25, 15 pp. Spisy Pedag. fakulty Masarykovy univerzity 155, 2011

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14410/11:00055615

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-5718-0

Keywords (in Czech)

didaktika cizího jazyk; výzkum v didaktice cizích jazyků; konceptualizační a operacionalizační rovina; perspektivy výzkumu v didaktice cizích jazyků v ČR

Keywords in English

foreign language didactics; research in foreign language didactics; conceptualisation and operationalisation levels; perspectives of research in foreign language didactics in the Czech Republic

Tags

Reviewed
Změněno: 13/9/2014 07:03, doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.

Abstract

V originále

Autorky analyzují aktuální zaměření a metodologii výzkumu v didaktice cizích jazyků v posledním desetiletí, kdy v České republice zaznamenáváme (znovu)obnovení zájmu o oborově didaktické myšlení. Procesy emancipace oborových didaktik přímo souvisí s vymezením metodologie specifi cké pro danou disciplínu a s komplexní charakteristikou výzkumného pole.

In English

The authors analyse the current focus and research methods in foreign language didactics in the last decade when a new revival of interest in subject didactics thinking has been (re)appearing. The processes of subject didactics emancipation are directly connected with defi ning methodology specifi c for the given discipline and with the complex characteristic of the research field.