JANÍKOVÁ, Věra. Poradenství a diagnostická kompetence učitele cizích jazyků v kontextu inkluzivního vzdělávání. In Bartoňová, M., Vítková, M. et al. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami V. / Education of Pupils with Special Education Needs V. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2011, s. 219-232, 13 s. ISBN 978-80-210-5709-8.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Poradenství a diagnostická kompetence učitele cizích jazyků v kontextu inkluzivního vzdělávání
Název česky Poradenství a diagnostická kompetence učitele cizích jazyků v kontextu inkluzivního vzdělávání
Název anglicky Language advising and diagnostic competence of foreign language teachers within the scope of inclusive education
Autoři JANÍKOVÁ, Věra (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, Bartoňová, M., Vítková, M. et al. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami V. / Education of Pupils with Special Education Needs V. od s. 219-232, 13 s. 2011.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/11:00055617
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-5709-8
Klíčová slova česky kompetence učitelů cizího jazyka; pedagogická diagnostika; intervence; poradenství; výzkum
Klíčová slova anglicky competences of foreign language teachers; pedagogical diagnostics; intervention; language advising; research
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D., učo 1445. Změněno: 5. 3. 2012 17:59.
Anotace
K aktuálním tématům odborného diskursu pedagogických věd i oborových didaktik patří problematika klíčových kompetencí učitele, která zahrnuje široké spektrum otázek teoretického i empirického výzkumu. V tomto článku je pozornost soustředěna na bližší vymezení diagnostické a intervenční kompetence učitele cizích jazyků v kontextu inkluzivního jazykového vzdělávání, přičemž intervence je zde chápana jako poradenství při učení se cizím jazykům. V závěru jsou představeny výsledky výzkumné sondy, která zjišťovala jaké metody pedagogické diagnostiky užívají učitelé německého jazyka a jakou formu jazykového poradenství žákům poskytují.
Anotace anglicky
The issue of key competences of teachers, including both matters of theory and teaching practice, belongs to most topical ones in scholarly discourses of both pedagogy and methodology of individual disciplines. The paper focuses on closer specification of the diagnostic and interventional competences of foreign language teachers within the scope of inclusive education, defining intervention as language advising during the learning process of a foreign language. Finally, the results of a research probe are presented which explored the diagnosis methods used by teachers of German and the way of language advising they provide to their pupils.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 11:20