JANÍKOVÁ, Věra. Leistungsbeurteilung im DaF-Unterricht bei lernschwachen Schülerinnen und Schülern. In Grenarová, R., Vítková, M. Hodnocení ve výuce cizích jazyků u žáků s SPU. Evaluation in Foreign language Teaching to learners with SLD. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita. s. 84-113, 29 s. ISBN 978-80-210-5664-0. 2011.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Leistungsbeurteilung im DaF-Unterricht bei lernschwachen Schülerinnen und Schülern
Název česky Hodnocení výkonu ve výuce němčiny jako cizího jazyka u žáků s poruchami učení
Název anglicky Performance Assesment in Teaching German as a Foreign Language to Slow Learners
Autoři JANÍKOVÁ, Věra (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, Grenarová, R., Vítková, M. Hodnocení ve výuce cizích jazyků u žáků s SPU. Evaluation in Foreign language Teaching to learners with SLD. od s. 84-113, 29 s. 2011.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk němčina
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/11:00055620
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-5664-0
Klíčová slova česky žáci s poruchami učení; cizjazyčná výuka; diagnostická kompetence učitel; hodnocení; výuka němčina jako cizího jazyka; empirický výzkum
Klíčová slova anglicky slow learners; foreign language learning; diagnostic skills of teachers; assessment; teaching German as a foreign language; empirical research
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D., učo 1445. Změněno: 10. 3. 2012 17:37.
Anotace
Die Leistungsbeurteilung bzw. Lernstandsermittlung der lernschwachen Schülerinnen und Schülern bei ihrem Fremdsprachenlernen fordert von den Lehrkräften spezifisches Fachwissen und Fachkönnen. Der schülerorientierte Fremdsprachenunterricht plädiert für eine lernfördernde, individuell normierte Beurteilung, die als ein integrierter Bestandteil der Unterrichtsprozesse zu verstehen ist. In diesem Artikel wird auf die in der Pädagogik sowie Fremdsprachendidaktik verwendete Beurteilungstypen eingegangen, wobei das Augenmerk auch der diagnostischen Kompetenz der Fremdsprachenlehrenden gewidmet ist, die eine der entscheidendsten Rollen für eine lernfördernde Leistungsbeurteilung darstellt. Im folgenden werden hier Ergebnisse einer empirischer Untersuchung präsentiert, deren Ziel war festzustellen, wie die Lehrerinnen und Lehrer im DaF-Unterricht mit Leistungsbeurteilung bei lernschwachen Schülerinnen und Schülern umgehen.
Anotace česky
Hodnocení výkonu u žáků s poruchami učení vyžaduje od učitele specifické znalosti a oborově didaktické kompetence. Cizojazyčná výuka orientovaná na žáka se kloní k využívání individuálně normovaného hodnocení, které je zároveň vnímáno jako integrovaná součást vyučovacího procesu. V článku jsou popsány druhy hodnocení z hlediska pedagogiky a didaktiky cizích jazyků, přičemž zvláštní pozornost je věnována diagnostické kompetenci učitele cizích jazyků, jež hraje rozhodující roli pro učení podporující hodnocení. Dále jsou zde představeny výsledky empirického šetření, jehož cílem bylo zjistit, jakým způsobem přistupují učitelé němčiny jako cizího jazyka k hodnocení výkonu u žáků s poruchami učení.
Anotace anglicky
Performance assessment and knowledge assessment of slow learners in foreign language teaching requires well prepared and skilled teachers. Pupil-centered FLT advocates a supporting and individual assessment which is meant to be integral part of the teaching process. The present paper discusses the types of assessment used in pedagogy and FL methodology as well as the diagnostic skills of teachers which is one of the decisive agents in the supporting assessment of performance. The paper also presents results of empirical investigation aiming at the determination of strategies teachers use to handle performance assessment of slow learners in foreign language classes.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 19. 4. 2024 03:07