C 2011

Les non-lieux de François Bon: une anthropologie esthétisante des lieux post-modernes

DYTRT, Petr

Basic information

Original name

Les non-lieux de François Bon: une anthropologie esthétisante des lieux post-modernes

Name in Czech

Ne-místa v textech Françoise Bona: estetizující antropologie postmodeních prostor

Name (in English)

Non-places in works by François Bon: an aesthetic anthropology of postmodern places

Authors

DYTRT, Petr (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. München, Les Lieux de l'extrême contemporain, p. 175-182, 8 pp. Romania Viva, 2011

Publisher

Martin Meidenbauer Verlagsbuchhandlung

Other information

Language

French

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

Literature, mass media, audio-visual activities

Country of publisher

Germany

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14210/11:00049539

Organization unit

Faculty of Arts

ISBN

978-3-89975-269-4

Keywords (in Czech)

François Bon; non-lieux; ne-místa; současný francouzský román; literární antropologie

Keywords in English

François Bon; non-lieux; ; contemporary French novel; literary anthropology

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 26/10/2016 10:30, Mgr. Vendula Hromádková

Abstract

V originále

Partant de l’hypothese que l’espace est le reflet de l’époque qui l’a créée au meme point que la littérature est le reflet de l’époque ou elle prend naissance, il est possible de postuler que l’espace qui est se construit dans les romans contemporains représente le reflet de l’espace qui entoure le romancier de meme que le lecteur. S’il y a des auteurs qui se montrent plus attentifs a la constitution de la dimension spatiale que d’autres, il est évident que pour François Bon l’espace devient un élément constitutif de l’univers fictionnel. François Bon offre une vue sur les lieux du travail et de l’usine et a travers une description détaillée de l’espace urbain avec ses batiments déshumanisés de fer, béton et verre qui permet de faire le point sur le role que joue l’architecture (post- et/ou ultra-) moderne dans une littérature qui peine a souscrire a une modernité romanesque.

In Czech

Text vychází z předpokladu, že prostor je odrazem doby, která mu dala vzniknout, podobně, jako je literatura odrazem doby, v níž se rodí. Je možné předpokládat, že prostor současných románů je odrazem prostoru, který obklopuje kolem romanopisce, stejně jako čtenáře v době, kdy text vzniká. Pokud jsou autoři, kteří jsou pozornější k vytváření prostorového rozměru textu, je jisté, že jím je právě François Bon, pro nějž je současný prostor středobodem fikčního světa. François Bon dává nahlédnout do prostoru továrny a manuální práce a prostřednictvím podrobného popisu městského prostoru s odlidštěnými budovami ze železa, betonu a skla umožňuje zhodnotit roli (post-a / nebo ultra) moderní architektury v literatuře, která se jen zdrženlivě hlásí k moderním románu

Links

KJB901640606, research and development project
Name: MODERNITA V OTAZNÍCÍCH. Současná francouzská románová tvorba versus mýtus modernity
Investor: Academy of Sciences of the Czech Republic, Modernity in Questions. The Contemporary French Novel Production versa the Myth of Modernity