PÍŠOVÁ, Michaela and Světlana HANUŠOVÁ. Perspektivy výzkumu v didaktice cizích jazyků (Research perspectives in foreign language didactics). In T. Janík, P. Knecht, S. Šebestová (Eds.). Smíšený design v pedagogickém výzkumu: sborník příspěvků z 19. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. první. Brno: Masarykova univerzita, 2011, p. 398-404. ISBN 978-80-210-5774-6. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/PdF.P210-CAPV-2012-47.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Perspektivy výzkumu v didaktice cizích jazyků
Name in Czech Perspektivy výzkumu v didaktice cizích jazyků
Name (in English) Research perspectives in foreign language didactics
Authors PÍŠOVÁ, Michaela (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Světlana HANUŠOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition první. Brno, Smíšený design v pedagogickém výzkumu: sborník příspěvků z 19. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu, p. 398-404, 7 pp. 2011.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
WWW Fulltext
RIV identification code RIV/00216224:14410/11:00055646
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-5774-6
Doi 10.5817/PdF.P210-CAPV-2012-47
Keywords (in Czech) didaktika cizích jazyků; metody výzkumu v didaktice cizích jazyků; tematické zaměření výzkumných studií; perspektivy výzkumu v didaktice cizích jazyků
Keywords in English foreign language didactics; research methods in foreign language didactics; research focus; perspectives of research in foreign language didactics
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D., učo 33747. Changed: 13/9/2014 07:14.
Abstract
Po období „anti-didaktiky“ v 90. letech minulého století zaznamenáváme v posledním desetiletí obnovení zájmu o oborově didaktické myšlení. S procesy emancipace oborových didaktik přímo souvisí vymezení metodologie specifické pro danou disciplínu a také komplexní charakteristika výzkumného pole. Příspěvek mapuje aktuální zaměření a metody výzkumu v didaktice cizích jazyků (s akcentem na didaktiku anglického jazyka) v České republice, a to v perspektivě mezinárodních trendů.
Abstract (in English)
After the “anti-didactic era“ in the 90s of the last century the renewal of interest in subject matter didactic thinking has been noted. Subject matter didactic and its emancipation processes are directly linked to the specification of research methods and with complex characteristics of research field. The paper maps current focus and research methods in foreign language didactics (with special attention to English language didactics) in the Czech Republic.
PrintDisplayed: 26/5/2024 04:41