B 2011

Reportování o společenské odpovědnosti podniku

KAŠPAROVÁ, Klára

Základní údaje

Originální název

Reportování o společenské odpovědnosti podniku

Název česky

Reportování o společenské odpovědnosti podniku

Název anglicky

Corporate social responsibility reporting

Autoři

KAŠPAROVÁ, Klára (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, 188 s. 2011

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50600 5.6 Political science

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Odkazy

Munishop Munispace

Kód RIV

RIV/00216224:14560/11:00055661

Organizační jednotka

Ekonomicko-správní fakulta

ISBN

978-80-210-5694-7

DOI

10.5817/CZ.MUNI.M210-5694-2011

Klíčová slova česky

Reportování;společenská odpovědnost podniku;stakeholdeři;obsahová analýza;otevřené kódování

Klíčová slova anglicky

Reporting;corporate social responsibility;stakeholders;content analysis;open coding

Štítky

Munipress, munipress-propagace

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 27. 3. 2020 10:10, PhDr. Lea Novotná

Anotace

ORIG EN

V originále

S aplikací společenské odpovědnosti podniku (CSR) v podnikohospodářské praxi je spojováno mnoho výhod. Ty však často začnou na podnik působit až při zveřejnění jeho aktivit. Proto se monografie a v ní prezentovaný výzkumu zaměřuje na oblast nefinančního reportování. Stavem CSR reportování se v postkomunistických zemích zabývá jen velmi málo výzkumů. Hodnocení také často omezují jen na vybraná hlediska reportování. Proto se stalo hlavní ambicí výzkumu identifikovat integrující přístup podniků k začleňování CSR informací do výročních zpráv v ČR. Jako vhodná metoda pro odhalení přístupu byla vybrána kvantitativní obsahová analýza. Kódovací schéma nebylo přejato z jiných výzkumů, ale vytvořeno s využitím otevřeného kódování. Výhodou takto sestavené metodiky je, že umožňuje identifikovat specifika v analyzovaném materiálu, což je plně v souladu s exploratorním charakterem výzkumu.

Anglicky

Implementation of Corporate Social Responsibility (CSR) in corporate practice brings many advantages. Many of them start to affect the company only after publication of its CSR activities. This finding constitutes the ground for this monograph’s concentration on the area of CSR reporting. Only a little number of researches deals with determination of the state of CSR reporting in post-communist countries and the evaluation is often limited to selected displays of CSR reporting. For this reason, the target of the research presented herein was set as identification of integrating approach to integration of CSR information within their Annual Report in the Czech Republic. For the identification of approach, the quantitative content analysis was selected as the most suitable method. The coding scheme was created with use of the open coding. The advantage of it was that it allows identification of specific issues within the analysed material, which is in full accord with the exploratory character of this research.

Návaznosti

MUNI/A/0905/2009, interní kód MU
Název: Ekonomika a management podniku v globalizovaném prostředí (Akronym: EMP)
Investor: Masarykova univerzita, Ekonomika a management podniku v globalizovaném prostředí, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
1M0524, projekt VaV
Název: Centrum výzkumu konkurenční schopnosti české ekonomiky
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Centrum výzkumu konkurenční schopnosti české ekonomiky
Zobrazeno: 4. 11. 2024 00:48