B
2011
Reportování o společenské odpovědnosti podniku
KAŠPAROVÁ, Klára
Základní údaje
Originální název
Reportování o společenské odpovědnosti podniku
Název česky
Reportování o společenské odpovědnosti podniku
Název anglicky
Corporate social responsibility reporting
Autoři
KAŠPAROVÁ, Klára (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vyd. Brno, 188 s. 2011
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
50600 5.6 Political science
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14560/11:00055661
Organizační jednotka
Ekonomicko-správní fakulta
DOI
10.5817/CZ.MUNI.M210-5694-2011
Klíčová slova česky
Reportování;společenská odpovědnost podniku;stakeholdeři;obsahová analýza;otevřené kódování
Klíčová slova anglicky
Reporting;corporate social responsibility;stakeholders;content analysis;open coding
V originále
S aplikací společenské odpovědnosti podniku (CSR) v podnikohospodářské praxi je spojováno mnoho výhod. Ty však často začnou na podnik působit až při zveřejnění jeho aktivit. Proto se monografie a v ní prezentovaný výzkumu zaměřuje na oblast nefinančního reportování. Stavem CSR reportování se v postkomunistických zemích zabývá jen velmi málo výzkumů. Hodnocení také často omezují jen na vybraná hlediska reportování. Proto se stalo hlavní ambicí výzkumu identifikovat integrující přístup podniků k začleňování CSR informací do výročních zpráv v ČR. Jako vhodná metoda pro odhalení přístupu byla vybrána kvantitativní obsahová analýza. Kódovací schéma nebylo přejato z jiných výzkumů, ale vytvořeno s využitím otevřeného kódování. Výhodou takto sestavené metodiky je, že umožňuje identifikovat specifika v analyzovaném materiálu, což je plně v souladu s exploratorním charakterem výzkumu.
Anglicky
Implementation of Corporate Social Responsibility (CSR) in corporate practice brings many advantages. Many of them start to affect the company only after publication of its CSR activities. This finding constitutes the ground for this monograph’s concentration on the area of CSR reporting. Only a little number of researches deals with determination of the state of CSR reporting in post-communist countries and the evaluation is often limited to selected displays of CSR reporting. For this reason, the target of the research presented herein was set as identification of integrating approach to integration of CSR information within their Annual Report in the Czech Republic. For the identification of approach, the quantitative content analysis was selected as the most suitable method. The coding scheme was created with use of the open coding. The advantage of it was that it allows identification of specific issues within the analysed material, which is in full accord with the exploratory character of this research.
Návaznosti
MUNI/A/0905/2009, interní kód MU | Název: Ekonomika a management podniku v globalizovaném prostředí (Akronym: EMP) | Investor: Masarykova univerzita, Ekonomika a management podniku v globalizovaném prostředí, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty |
|
1M0524, projekt VaV | Název: Centrum výzkumu konkurenční schopnosti české ekonomiky | Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Centrum výzkumu konkurenční schopnosti české ekonomiky |
|
Zobrazeno: 4. 11. 2024 00:48