Detailed Information on Publication Record
2011
Reportování o společenské odpovědnosti podniku
KAŠPAROVÁ, KláraBasic information
Original name
Reportování o společenské odpovědnosti podniku
Name in Czech
Reportování o společenské odpovědnosti podniku
Name (in English)
Corporate social responsibility reporting
Authors
KAŠPAROVÁ, Klára (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Brno, 188 pp. 2011
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Odborná kniha
Field of Study
50600 5.6 Political science
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14560/11:00055661
Organization unit
Faculty of Economics and Administration
ISBN
978-80-210-5694-7
DOI
10.5817/CZ.MUNI.M210-5694-2011
Keywords (in Czech)
Reportování;společenská odpovědnost podniku;stakeholdeři;obsahová analýza;otevřené kódování
Keywords in English
Reporting;corporate social responsibility;stakeholders;content analysis;open coding
Tags
Tags
Reviewed
Změněno: 27/3/2020 10:10, PhDr. Lea Novotná
V originále
S aplikací společenské odpovědnosti podniku (CSR) v podnikohospodářské praxi je spojováno mnoho výhod. Ty však často začnou na podnik působit až při zveřejnění jeho aktivit. Proto se monografie a v ní prezentovaný výzkumu zaměřuje na oblast nefinančního reportování. Stavem CSR reportování se v postkomunistických zemích zabývá jen velmi málo výzkumů. Hodnocení také často omezují jen na vybraná hlediska reportování. Proto se stalo hlavní ambicí výzkumu identifikovat integrující přístup podniků k začleňování CSR informací do výročních zpráv v ČR. Jako vhodná metoda pro odhalení přístupu byla vybrána kvantitativní obsahová analýza. Kódovací schéma nebylo přejato z jiných výzkumů, ale vytvořeno s využitím otevřeného kódování. Výhodou takto sestavené metodiky je, že umožňuje identifikovat specifika v analyzovaném materiálu, což je plně v souladu s exploratorním charakterem výzkumu.
In English
Implementation of Corporate Social Responsibility (CSR) in corporate practice brings many advantages. Many of them start to affect the company only after publication of its CSR activities. This finding constitutes the ground for this monograph’s concentration on the area of CSR reporting. Only a little number of researches deals with determination of the state of CSR reporting in post-communist countries and the evaluation is often limited to selected displays of CSR reporting. For this reason, the target of the research presented herein was set as identification of integrating approach to integration of CSR information within their Annual Report in the Czech Republic. For the identification of approach, the quantitative content analysis was selected as the most suitable method. The coding scheme was created with use of the open coding. The advantage of it was that it allows identification of specific issues within the analysed material, which is in full accord with the exploratory character of this research.
Links
MUNI/A/0905/2009, interní kód MU |
| ||
1M0524, research and development project |
|