B 2011

Reportování o společenské odpovědnosti podniku

KAŠPAROVÁ, Klára

Basic information

Original name

Reportování o společenské odpovědnosti podniku

Name in Czech

Reportování o společenské odpovědnosti podniku

Name (in English)

Corporate social responsibility reporting

Authors

KAŠPAROVÁ, Klára (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Brno, 188 pp. 2011

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Odborná kniha

Field of Study

50600 5.6 Political science

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

References:

RIV identification code

RIV/00216224:14560/11:00055661

Organization unit

Faculty of Economics and Administration

ISBN

978-80-210-5694-7

DOI

10.5817/CZ.MUNI.M210-5694-2011

Keywords (in Czech)

Reportování;společenská odpovědnost podniku;stakeholdeři;obsahová analýza;otevřené kódování

Keywords in English

Reporting;corporate social responsibility;stakeholders;content analysis;open coding

Tags

Reviewed
Změněno: 27/3/2020 10:10, PhDr. Lea Novotná

Abstract

V originále

S aplikací společenské odpovědnosti podniku (CSR) v podnikohospodářské praxi je spojováno mnoho výhod. Ty však často začnou na podnik působit až při zveřejnění jeho aktivit. Proto se monografie a v ní prezentovaný výzkumu zaměřuje na oblast nefinančního reportování. Stavem CSR reportování se v postkomunistických zemích zabývá jen velmi málo výzkumů. Hodnocení také často omezují jen na vybraná hlediska reportování. Proto se stalo hlavní ambicí výzkumu identifikovat integrující přístup podniků k začleňování CSR informací do výročních zpráv v ČR. Jako vhodná metoda pro odhalení přístupu byla vybrána kvantitativní obsahová analýza. Kódovací schéma nebylo přejato z jiných výzkumů, ale vytvořeno s využitím otevřeného kódování. Výhodou takto sestavené metodiky je, že umožňuje identifikovat specifika v analyzovaném materiálu, což je plně v souladu s exploratorním charakterem výzkumu.

In English

Implementation of Corporate Social Responsibility (CSR) in corporate practice brings many advantages. Many of them start to affect the company only after publication of its CSR activities. This finding constitutes the ground for this monograph’s concentration on the area of CSR reporting. Only a little number of researches deals with determination of the state of CSR reporting in post-communist countries and the evaluation is often limited to selected displays of CSR reporting. For this reason, the target of the research presented herein was set as identification of integrating approach to integration of CSR information within their Annual Report in the Czech Republic. For the identification of approach, the quantitative content analysis was selected as the most suitable method. The coding scheme was created with use of the open coding. The advantage of it was that it allows identification of specific issues within the analysed material, which is in full accord with the exploratory character of this research.

Links

MUNI/A/0905/2009, interní kód MU
Name: Ekonomika a management podniku v globalizovaném prostředí (Acronym: EMP)
Investor: Masaryk University, Category A
1M0524, research and development project
Name: Centrum výzkumu konkurenční schopnosti české ekonomiky
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Research Centre for the Competitiveness of the Czech Economy

Files attached

Kasparova_reportovani_CSR.pdf
Request the author's version of the file