POL, Milan. Autoevaluace školy ve vývoji i ve střetu zájmů: Česká republika (School self-evaluation in the development as well as in the conflict of interests: the Czech Republic). Pedagogické rozhľady : odborno-metodický časopis. Banská Bystrica: Metodicko-pedagogické centrum, 2011, roč. 20, č. 5, p. 24-25. ISSN 1335-0404.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Autoevaluace školy ve vývoji i ve střetu zájmů: Česká republika
Name in Czech Autoevaluace školy ve vývoji i ve střetu zájmů: Česká republika
Name (in English) School self-evaluation in the development as well as in the conflict of interests: the Czech Republic
Authors POL, Milan (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Pedagogické rozhľady : odborno-metodický časopis, Banská Bystrica, Metodicko-pedagogické centrum, 2011, 1335-0404.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Slovakia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14210/11:00059339
Organization unit Faculty of Arts
Keywords (in Czech) škola; autoevaluace; vývoj vzdělávací politiky; změna; střet zájmů
Keywords in English school; self-evaluation; development of educational policy; change; conflict of interests
Tags rivok
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Vendula Hromádková, učo 108933. Changed: 7/4/2013 19:49.
Abstract
Text se věnuje vývoji autoevaluace škol v českém školství, od jejích počátků v devadesátých letech až po současné kontroverzní kroky snižující význam a potenciál autoevaluace pro rozvoj škol.
Abstract (in English)
The text deals with school self-evaluation in Czech school system, describing its development from late 1990s until current controversies that seem to undermine and ignore the potential of self-evaluation for school development.
PrintDisplayed: 8/5/2024 01:42